خبرخوان جام نیوز
|
یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ الأحد ٩ ربيع الأوّل ١٤٤٠ Sunday, November 18, 2018
 
کد خبر: 231416
نظرات: 342
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ - ۱۳:۵۶
فاجعه انسانی برای دختران ایرانی/ 6 میلیون پیردختر داریم
با توجه به اینکه در روز دختر باید حرف های زد که باعث خوشحالی دختران گردد اما این واقعیت های تلخ باید مورد توجه دولتمردان ، خانواده ها و خود دختران قرار گیرد.
طلاق فاجعه انسانی برای دختران ایرانی/ 6 میلیون پیردختر داریم
به این مطلب امتیاز دهید
17% 83% بازدید

 

به گزارش جام نیوز؛

یک آسیب شناس اجتماعی با اعلام اینکه 11 میلیون دختر آماده ازدواج داریم؛ از شیوع پدیده پیر دختری در ایران خبر داد و گفت: 4 تا 6 میلیون پیردختردر کشور وجود دارند که این می تواند تبعات اجتماعی بدی را برای جامعه رقم زند.


شبکه ایران نوشت: دکتر مجید ابهری با بیان اینکه این دختران به این نتیجه رسیده اند که ازدواج به درد آن ها نمی خورد افزود: 40 درصد دختران مجرد ایرانی به مرحله تجرد کامل رسیده اند که عوامل زیادی دراین زمینه نقش داشته است.


وی با تاکید بر افزایش آماردختران مجرد و آماده ازدواج ، دلایل مختلفی مثل مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی ، اشتغال ؛ گرانی مسکن از نظرمادی و حس عدم مسئولیت پذیری پسران از نظر رفتاری را از موانع اصلی ازدواج خواند.


ابهری عبور دختران از سنین مطلوب ازدواج وحتی رسیدن به سن یائسگی را پیر دختری خواند و گفت: این افراد سن مطلوب ازدواج را به دلایلی از دست داده اند اما هنوز مجرد می باشندو اینچنین امروز جامعه مواجه با پدیده به نام "پیر دختری "شده است.


به هم ریختن یک خانواده و مشکلات زناشویی ارمغان عبور سن مطلوب ازدواج

وی افزود: وقتی دختری از سنین عرفی ازدواج عبورکرد ازترس مجرد ماندن به ازدواج های نامناسب تن می دهند. یعنی به مرد متاهل یا مردانی که دارای اختلاف سنی زیاد می باشند پاسخ مثبت می دهند.


این آسیب شناس عوارض اینگونه ازدواج ها را به هم ریختگی یک خانواده در صورت ازدواج با مردان متاهل و بروز مشکلات زناشویی با مردان سنین بالا عنوان کرد.


وی با اشاره به اینکه تعدادی از این دختران به خاطر مسائل یاد شده قید ازدواج را زده و به زندگی مجردی خو گرفته اند اظهار داشت: در این میان بعضی از خانواده ها دچار مشکلات رفتاری با دخترانشان شده واین تقابل های روزمره ،دختران را به زندگی مجردی و جدایی از خانواده سوق داده اند.


دختران منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند

دکترمجید ابهری گفت: با توجه به اینکه در روز دختر باید حرف های زد که باعث خوشحالی دختران گردد اما این واقعیت های تلخ باید مورد توجه دولتمردان ، خانواده ها و خود دختران قرار گیرد.


وی در پایان گفت: دولت باید امکانات زیربنایی ازدواج را فراهم کند وخانواده ها از سختگیری های بی مورد و سنگ اندازی ها و بهانه جوئی ها خود داری کنند و دختران نیز منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند و با واقعیات زندگی سازش کنند.

342 نظر
کلیدواژه ها:
خبرهای داغ
نمایش نظرات

راهش واردات شوهر از چینه .

پاسخ

۰

۰

مهمترین دلیل افزایش دختران ترشیده و پسران مجرد به خاطر سیاست های فمینیستی سی سال اخیر است که توجه بی حدو حصر به زنان داشت و برای آنها فرصت های تحصیل در دانشگاه ها و مشاغل و ... را در اولویت قرار داد. ثانیا به دلیل بی توجهی به جنس مرد است. در عجبم که چرا ما در مجلس فراکسیون زنان داریم ولی فراکسیون مردان نداریم؟ مگر مردان انسان نیستند و نیمی از جمعیت را تشکیل نمی دهند؟ آیا مردان به طور مادرزادی از شکم مادرشان عالم و دانشمند و کامل به دنیا می آیند و نیازی به هیچگونه آموزش و حمایت مالی و ... ندارند و دولت فقط از زنان حمایت می کند؟ دقیقا به همین دلیل است که پسران از دختران عقب افتاده اند و وقتی می بینند دختران برای خودشان مردی شده اند دیگر ازدواج کردن را اشتباه می دانند زیرا خودشان نمی توانند مرد باشند و طبیعتا و فطرتا هم نمی توانند با مردی دیگر که فقط بدن زنانه دارد ولی زبان و ادبیات زشت و زننده و طلبکارانه ای دارد ازدواج کنند.

پاسخ

۶

۷

1- متاسفانه بعضی ازکسانی که خودشون رو کارشناس با سواد نشون می دن از هر کم سوادی، کم سواد تر هستند استفاده از واژه « پیردختر» خودش دلیلی بر کم سوادی اونها هست ؛ استفاده از این واژه ها در جامعه دارای بار منفی هست و موجب می شه که دخترانی که حالا سنین بالاتری دارن از ازدواج بترسن و سلامت عمومی جامعه رو تهدید می کنه....به قول دکتر افروز استفاده از این واژه نشون دهنده واماندگی فکری هست ( دکتر افروز؛ وی با اشاره به وجود برخی نظرات مبنی بر اینکه در ایران بین 4 تا شش میلیون پیردختر زندگی می کنند، گفت: این گونه واژه‌ها منسوخ شده است. دختران 40 ساله امروز از دختران 20 ساله هفتاد سال قبل جوان‌تر هستند، چرا که درحال حاضر سن زیستی مهمتر از سن شناسنامه‌ای است و سن حقیقی هر فرد برایند سن شناسنامه‌ای، سن زیستی و روانی و عقلانی اوست.)
2-هرانسانی در حد سنی حق ازدواج داره و اینکه بگوییم اگه زنی یائسه شد ( 54 به بالا) دیگه قید ازدواج رو می زنه حرف درستی نیست ...
3- کی گفته دختران مجبورن با افراد سن بالا و یا متاهل ازدواج کنند خیلی ها رو سراغ دارم که با افراد هم سن و یا با اخلاف سنی کم ازدواج می کنند و گاهی هم با پسران کوچیکتر از خودشون و خیلی هم خوشبخت هستند ....
4- اینم خوبه بخونید:رئیس سابق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با انتقاد از صدا و سیما گفت: در صدا و سیما برخی از افراد کم سواد به فرزندآوری پس از 35 -40 سالگی اشکال وارد می‌کنند، این در حالی است که بر اساس تحقیقات انجام شده نباید اینگونه فکر کنیم و با توجه به آنکه سن زیستی دختران 35 ساله جوان است نباید نگران فرزندآوری پس از 35 سالگی بود.

رابطه کاهش امار طلاق با بزرگتر بودن دختران از پسران

وی تصریح کرد: لازم نیست که دختر از پسر برای ازدواج کوچکتر باشد، ادامه داد: 12 درصد از پسران تهرانی زودتر از دختران بالغ می‌شوند و اگر دختر دو تا سه سال از پسر بزرگتر باشد به همان نسبت طلاق کمتر می‌شود.

این روانشناس با اشاره به رشد منفی جمعیت تصریح کرد: رشد منفی جمعیت در برخی کشورها مانند سوئد، هلند و آلمان دیده می‌شود که اصلی ترین ریشه آن کاهش ازدواج است نه آنکه زوجین فرزند دار نمی‌شوند. ریشه‌های کاهش ازدواج جهانی است، ازدواج باید بر فطرت، عقلانیت و معنویت استوار باشد، اما در حال حاضر با بی اشتهایی روحی برای این کار مواجه هستیم.

پاسخ

۱۱

۰

آخییی خیلی ناراحت شدم بخدا

پاسخ

۱

۰

۲

۰

چشم همه روشن

پاسخ

۵

۰

۰

۱

علت اصلی نداشتن امید به ایندهای روشن است .

پاسخ

۳۰

۳

من اگه همه چیز هم جفت و جور باشه، ازدواج نمی کنم. ایییش

پاسخ

۹

۳۲

۲

۲

بنده هفته ای چندبار از میدان ونک و دادگاه خانواده عبور میکنم . همیشه عده بسیاری زنان و مردان جوان را می بینم که بقول اصفهانیها صبح صادق شال و کلاه کرده و میخواهند از هم جدا شوند . شما که به دختران مجرد و خواهران محترم من و خودت
عنوان بی ادبانه پیردختر را میدهی اولا به همین تعداد هم پیر پسر داریم که خطر آنان بسیار بیشتر است . ثانیا وقتی از هر 4 ازدواج در تهران یکی به طلاق ختم میشود و بقیه زندگیها هم زنده بودن با هزار بدبختی است چرا دلت بحال دختران مجرد میسوزد عمو جام؟!

پاسخ

۶۳

۷

اوووووووووووووووووو چقدر کامنت گداشتین

پاسخ

۱۳

۱

۱۴

۰

پیر دخترهای زیادی بخاطر اینکه چون شاغل شدند توقعاتشون بیش از حد شده و انتظار یک خواستگار رویایی دارند حالا دیگه از قیافه هم افتادند. در عوض جوانهای زیادی توی مملکت هست که بیکارند نمیتونند ازدواج کنند و برخی متاهل و بیکارند اما وظیفه دارند نان آور خانواده باشند . چرا باید این جوانها بیکار باشند و این پیر دخترا که متاسفانه پولشون رو برای خودشون جمع میکنند شاغل باشند . از طرف دیگه برخی رشته های تحصیلی ، شغلها و کارها تناسب با وضعیت جسمانی و روحی آقایون دارد نه خانمها اما چرا اداره ها و شرکتها بیشتر تمایل به استخدام خانم دارند و یا اکثر مغازه ها و شرکتها آگهی میزنند نیاز به همکار خانم دارند ؟ مطمئنا این بخاطر کاری بون خانمها نیست با توجه به شرایط حاکم بر کشور ما از نظر محدودیت در روابط خانمها و آقایون ( بحثی در خوب یا بد بون آن نداریم ) یکی از بزرگترین دلایل آن کمبود و ضعف در آقایان می باشد . چرا مسئولین با اینچنین استخدامهایی به مشکلات ( اقتصادی ، خانوادگی ، امنیت و سلامت ) جامعه دامن میزنند ؟

پاسخ

۲۶

۲۳

من 30 سالمه 1 بار رفتم جهت آشنایی با پدر عروس خانم صحبت کنم ایشون اولین سوالش میزان درآمد و داشتن منزل مسکونی بود قبل شناخت از خودم. جلسه بعدی حق طلاق خواستن و منزل مسکونی که نزدیک منزل خودشون که در جردن واقع شده اجاره کنم حالا کار به مطرح کردن میزان مهریه نکشید چون دیگه من رفته بودم پشت سرم هم نگاه نکردم.4 سال درس میخونی میشه 24 سالت بعد 2 سال میری سربازی حالا دنبال کار میگردی کار نیست.کار با زحمت پیدا شده حقوقش 300 تا 400 چقدر جمع میشه چقدر افزایش پیدا میکنه تو این مدت 5 سال که حتی بتونی یک خونه اجاره کنی؟قوه درک بعضی از خانواده ها کمه متأسفانه که بجای درک سلامت شخصیت و حقوق کمت اول ازت خونه بخوان تو جردن و ....این میشه که اینجانب دیگه نمیتونم به ازدواج فکر کنم .اگر دوستان درخصوص مطرح کردن حق طلاق نظری دارند بفرمایند لطفاً

پاسخ

۱۰۲

۱۲

من خودم 28 سالم شده ولی دیگه قید ازدواج رو زدم. خودم کار میکنم خرج در میارم.پسرایی الان غیرت مردای قدیمو ندارند و نمیتونن مثل پدرامون باشن که از صفر شروع کردند.همون بهتر که تنها باشیم

پاسخ

۶۷

۶۱

آینده ی ههممون تاریکه!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ

۴۲

۱۰

۲

۴

۳۳

۲

بابا چرا این همه دعوا و بحث می کنید..........من خودم از فردا میرم خواستگاری این 6 میلیون.......دخترا منتظر باشن.....هووو

پاسخ

۴۵

۹

۲

۰

۳

۲

همه ی جوونا در پناه خدا سالم و خوش باشن.

پاسخ

۱۶

۵

ببین ترانه جان اخرش که چی؟

پاسخ

۰

۱

سلام واقعیت این است :
دخترای مجرد دهه 60 بیشتره چون مردای اون دوره رفتن جنگ و اکثرا شهید شدندو این یه واقعیته
2- معیارهای ازدواج تغییر کرده مردها به رشد علمی و معنوی توجه ندارند بیشتر ظاهر زن ، خانواده او توجه دارند و همین مساله باعث مشکلات میشه و طلاق افایش پیدا می کنه
3- مرداها بیشتر دخترای کم سن و سال می گیرند و دخترای همسن می مونن
4- زنهای امروزی خیلی سطحی و مد پرست شدند دلیلش اینه که مردا بیشتر به این جور خانوما توجه دارند
5 -این دوست دختری و پسری تعهد و مسئولیت رو به باد برده این دو عامل از ملاک های ازدواجه ، ازدواج بی ستون نهایتش طلاقه
6-خیلی از دخترای خوب مجردند چون پسرباز نیستند پسرها دخترای ترگل و ورگل رو می پسندند

7- پسر درست باشه دختر نه نمی گه اگر همفکرش باشه

پاسخ

۵۲

۱۸

چرا امار پیر پسرها هیچ وقت اعلام نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟ ای خدا

پاسخ

۳۷

۱۱

۶

۱

۲۲

۲۳

ببخشید . هرچی میگید بگید ولی "مرگ بر آمریکا یادتان نرود"

پاسخ

۳۷

۴۳

اي بابا مجردي بيشتر حال داره زنده باد هر هنوز مجرده برا چي بايد مثل يه كلفت جلوي مرد خم راست بشي صبح تا شب برا ارامشش زحمت بكشيد كه اخرش ببيني با كمال پرويي بهت خيانت ميكنه بعد بگه همين كه هست يا برو يا تحمل كن

پاسخ

۳۲

۶۶

۱۴

۳

سلام دوستان جامعه توقعش رفته بالا همه هم خود ما از خودمون هم دیگران از ما و هم همه از هم ولی یه سری مشکلاتم هست که واقعا دیگه نمیشه کاریش کرد مثلا من خودم 25 سالمه و خدمت هم رفتم وضعیت مادی خانوادگیمونم پایینه پدر و مادر مریضی دارم که وضع بیماریشون سالهاست که خیلی بده حتی جیره خور بابامم نیستم چون به خاطر بیماریهاش سالهاست که از جا بلند نشده خونه مستاجریه منم که تازه رفتم دانشگاه و تازه ترم چهارم ، هر چیم کار میکنم خرج خورد و خوراک و تحصیلمه با اینکه تو یه دانشگاه دولتی و خوب هم درس میخونم و هیچی هیچی هم ندارم اگه منطقی بخوام حساب کنم که بالای 33 یا 4 سال شاید بشه یه کاری کرد تازه شاید اونم یه زندگی متوسط ااینارو گفتم که بگم با این که این وضعیت منه اما بازم امید دارم ولی به شرطی که یا کسی رو گیر بیارم که این شرایطو قبول کنه که خیلی خیلی ...... سخته یا همه از این وضعیت خسته بشن و تو رفتار و عملکردشون تجدید نظر کنن چه دولت چه ملت .

پاسخ

۱۸

۱

به نظر من بی بندو باری اخلاقی خانما و آقایون بیشتر باعث این پدیده شده من خودم 28 سالمه مشکل مالی زیادی هم ندارم بی بندو بار هم نیستم فقط یه دختر پاک نمیتونم گیر بیارم هر دختری رو که تحقیق میکنم روش دقت میکنم میبینم حد اقل با چند نفری دوست بوده بعدش دیگه جرات نمیکنم برم جلو.

پاسخ

۵۲

۱۴

زماني که خدا لبخند زد دختر آفريده شد

پاسخ

۳۹

۱۴

۱۲

۴۵

نكين بابا الان حسين شريعتمداري مي كه تقصير اسراييله

پاسخ

۱۰۳

۷

۰

۰

۹

۲۳

به نظر من توی این دورو زمونه پسر خوب پیدا نمیشه که دختر بخواد ازدواج کنه. پس ترجیح میدن مجرد بمونن دختر خانم ها

پاسخ

۲۴

۴۰

۸

۳

۱۹

۵

۱۲

۱۷

خیلی مسایل دخیله تو عدم ازدواج دخترا ولی اون چیزی که روشنه اینه که همه دخترا دلشون میخواد ازدواج کنن متاسفانه انتظارهای بیجا در اول ازدواج مانع تحقق این واجب الهی برای بسیاری از جوونها میشه. من خداروشکر میکنم وقتی 22 سالم بود و لیسانسمو تازه گرفتم از یکی از معتبرترین دانشگاه های دولتی با یه پسری که اونم تازه لیسانسشو گرفته بود منتها از دانشگاه آزاد اصطلاحا رده پایین ازدواچ کردم نامزدم تازه سرکار رفته بود نه سرمایه و نه بابا مامان پولدار. وضع مالی ما خیلی بهتر بود. خودم ارشد از شریف قبول شدم. دوستانم و خانواده ام همه میگفتن بعدا پشیمان میشوی. اما به لطف و حول و قوه ی الهی و به خاطر تلاشهای شبانه روزی همسرم و اعتمادمن من به او الان یعنی بعد از سه سال هم خانه خریدیم و هم ماشین. و او در کارش پیشرفت های زیادی کرده است. همکلاسی های من و خودمم هنوز کار پیدا نکرده ایم با مدرک ارشد و ... فقط خدارو شکر
مهمتر این که با ازدواج خودم و همسرم نیز سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کرده و از گناهان به دور مانده ایم. همیشه دعا میکنم خدایا کمک کن همه جوونها انتخاب خوبی داشته باشن و خوشبخت بشن. آمین

پاسخ

۳۶

۳

درجواب اون آقایی که گفت رفتم خواستگاری و گفتن مهریه بالا و جای دیگه گفتن داماد شغل اداری داشته باشه
اینها بهانه بوده واسه رد کردنتون .من فکر میکنم آقایون باید از خانمایی در سطح خودشون خواستگاری کنندکه به بهانه مهریه بالا ...جواب منفی نشنوند
من فوق لیسانس دارم وظاهر خوبی دارم خانواده سطح متوسط به بالایی هم دارم و درشرف استخدام...چن روز پیش ازمن برای پسری خواستگاری کردند که سوادش زیر دیپلم و شغل آزاد(معمولی) داشت بنظرتون باید جواب مثبت میدادم!!!!
لقمهتون خیلییی گنده تراز دهنتونه... جدیدا خیلی از آقایون زیادی پرتوقع شدن

پاسخ

۳۰

۳۴

اگه قراره زن يكي بشم كه كار نداره و محتاج باباشه و قبل من با صد نفر ديگه بوده و منو به عنوان خدمتكار خونه شون ميبره ، ترجيح ميدم پيردختر بشم تا ازدواج اينجوري

پاسخ

۳۴

۱۲

۱۵

۴

۲۶

۱۷

اول اينكه استفاده از كلمه « پيردختر » اصلا كار زيبايي نيست .
دوم اينكه خوب گفتين كه دختران نبايد منتظر شاهزاده اي با اسب سفيد باشند اما متاسفانه الان يه رعيت زاده پياده هم به سختي پيدا ميشه ! پسرها يا شرايط ازدواج ندارند يعني كار ندارند ، به بلوغ فكري نرسيدند ، پشتوانه مالي درستي ندارند ، يا اينكه به خاطر دور شدن كلي جامعه از آموزه هاي ديني ديگه تمايلي به تشكيل خانواده ندارن هر چيزي كه بخوان به راحتي و مفت و مجاني توي دستشونه ... دولت قبلي كه هزار بار به اين مساله دامن زد ببينيم دولت جديد چه مي كنه

پاسخ

۳۰

۹

۸

۱

کثافت کامنت را چرا نشون نمیدی

پاسخ

۶

۱۴

بنظر من مشكل قوانين موجود دركشور است كه باعث پير دختري شده است . چرا قاضي دادگاه به حرف زن بي حجابي كه با آرايش زننده به دادگاه خانواده ميرود گوش ميكند مگه اصل دين به رعايت حجاب نيست ؟طبق دين زني كه بدون اجازه شوهر شب را بيرون از منزل همسر به سر كرده مگه مستحق نفقه و يا هر كوفت و زهر مار ديگري است كه دادگاه حكم نفقه ميدهد ؟مگه مادر و پدر زن حق دخالت و نظر دادن در زندگي بچه اشان را دارند كه قاضي به سخنان ايشان گوش ميكند و با اين نظرات حكم ميدهد؟ اگه دين اسلام گفته مرد در حد زندگي پدر زن بايد براي زن زندگي فراهم كند نه درحد ثروت كل افراد فاميل زن ، پس چرا قاضي دادگاه شرايط دريافت نفقه براي زن را طوري تعيين ميكند كه اين نفقه معادل خرج يك ماه زندگي افراد خانواده زن باشد ؟ اگه قوانين طوري بود كه زن به هردليلي نتواند افسارش را از دست مرد خارج كند مطمئنا الآن اين همه فساد و لجام گسيختگي درجامعه موجود نبود.

پاسخ