خبرخوان جام نیوز
|
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ الاثنين ١٠ ذو القعدة ١٤٣٩ Monday, July 23, 2018
 
کد خبر: 458905
نظرات: 49
تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۱۸:۳۸
بحث و نظر؛
نتیجه مذاکرات هسته‎ای را پیش‎بینی کنید
مذاکرات هسته ای ایران 1+5 نتیجه مذاکرات هسته‎ای را پیش‎بینی کنید
به این مطلب امتیاز دهید
54.5% 45.5% بازدید

 

با توجه به اینکه مهلت تعیین شده برای دستیابی به توافق اصولی بر سر برنامه هسته‌ای ایران در ماه جاری میلادی و مهلت دستیابی به توافقنامه جامع در آخر ماه ژوئن به پایان می‌رسد و طرفین اعلام کرده‎اند اراده‎ای برای تمدید این مهلت ندارند، مذاکرات در سطوح وزرای خارجه و مدیران کل سیاسی و هیأت‎های کارشناسی به‎صورت فشرده ادامه دارد.

 

از آنجا که جزئیات گفتگوهای چندماه اخیر به‎طور رسمی منتشر نشده است، روزانه تحلیل‎های متفاوتی از منابع نزدیک به مذاکرات، دیپلمات‎ها، خبرنگاران، کارشناسان و مفسران مختلف شنیده می‌شود که گاهی تا 180 درجه با یکدیگر فرق دارند!

 

عده‎ای دستیابی به توافق را حتمی و غیرقابل اجتناب قلمداد می‎کنند؛ عده‎ای به ابراز امیدواری و خوشبینی اکتفا می‎نمایند و برخی نیز با اشاره به فاصله دیدگاه‎های دو طرف مذاکره، اتفاق نظر را امری بعید می‎شمارند.

 

هرکدام از سه گروه یادشده نیز باز در ارزیابی‎های خود از منظرهای گوناگون به گفتگوهای جاری می‎نگرند و لزوما در جزئیات تحلیلشان اشتراک نظر ندارند.

 

 

با عنایت به مقدمه فوق:

 

- ارزیابی شما از روند گفتگوهای هسته‎ای چیست؟

- اساسا توافق هسته‎ای را مفید می‎دانید؟

- فکر می‎کنید طرفین مذاکره قادر خواهند بود تا پایان ضرب الأجل تعیین‌شده به توافق جامع دست یابند؟

 

 

نقطه نظرات خود را با سایرین به اشتراک بگذارید.

 

49 نظر
نمایش نظرات

یه چند تا امان میگم همه بلند بگید امان
امان از دل رسول اکرم ص امان
امان از دل امیرالمومنین ع امان
امان از دل اولاد امیر المومنین ع امان
امان از دل بی بی زینب س امان
امان از دل حضرت مهدی عج امان
و
و
و......

همیشه در طول تاریخ در کنار انسان های مومن، دور مردان خدا دو دسته دیگر هم بوده اند

یک احمق ها
دو فاسق ها

امان از دل رهبر امان



ایرانی که حیاط خلوت امریکا بوده
ایرانی که انقلاب کرده یک تنه ایستاده
ایرانی که امید سایر بلاد اسلامیه وسبب بیداری و استقامتشونه
ایرانی که الان ابر قدرت شده
ایرانی که رهبری بصیر داره و خود دشمن بارها ازشون تعریف کرده که ب حریف ما یک ابر حریفه
ایرانی که یک تنه جلوی صهیونیزم چهانی استقامت کرده
ایرانی که رفته رفته داره تو دل ها جا میشه
و
و
مگه امریکا میاد توافق کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


مگه جز ذلت و نابود کردن ایران چیزی تو سر داره ؟؟
کدوم توافق ؟

مگر اینکه جام زهری دوباره به رهبر ایران خورانده بشه....
امان از دل رهبر

پاسخ

۶

۸

۰

۰

۰

۱

توافقي در كار نخواهد بود

پاسخ

۲

۱

از ملت ایران عذر میخواهم:
1-اما بدانید ایرانی خودش خودش را اصلاح نمیکند تعصبی و احساساتی نباشید یک واقعیت است
2-ماجرای کمربند ایمنی یادتان هست تا وقتی جریمه نداشت همه پلیس را مسخره میکردند به محض اینکه اجباری و جریمه دار شد همه انجام دادیم
3-در ماجرای تحریم هم تحریم جای جریمه هست و فقط زور میتواند سیستم اقتصاد رانتی ایران را اصلاح کند و پلیس هم امریکا ست بدتان نیایدو باز تعصبی و احساساتی نشوید( بله مرگ بر امریکا البته در اینجا عدو شاید سبب خیر شود)
4-سیستم رانتی اقتصاد ایران و دلا های رانت خور دلار را فقط زور میتواند اصلاح کند و پاک کند و انهم تحریم است تا منبع تغذیه شان قطع شود
5-بودجه بدون نفت را فقط تحریم باعث شده بنویسند
6-یک نمونه: در سال 91 در اوج تحریم 1/5 میلیارد دلار پارچه از همین نساجی برشکسته ایران صادرشد انهم به ترکیه که خود رییس صنفش با تعجب این را در مصاحبه اش میگفت( پس این کشور پتانسل دارد)
7- اما رانت خوران و دلا ل های واردات نمی گذارند منبع انها دلار نفت هست که خوشبختانه درش تا حدودی با تحریم بسته شده است(ایا شما و من میتوانیم برنج سمی هندی بیاوریم فکر کنید و تعصبی نباشید)
تورخدا احساساتی و تعصبی نباشید که این دو خصلت تاریخ ایران را فنا کرد و دقت کنید فرزندان شما تا کی باید قطعه پژو سوار کنن و بعد با یک تلفن قطع شود و همه بمانند و حوضشان

پاسخ

۱۶

۱

- ارزیابی شما از روند گفتگوهای هسته‎ای چیست؟
- اساسا توافق هسته‎ای را مفید می‎دانید؟
- فکر می‎کنید طرفین مذاکره قادر خواهند بود تا پایان ضرب الأجل تعیین‌شده به توافق جامع دست یابند؟

از نظر بنده در روند گفتگوهای هسته ای به تنها موضوعی که پرداخته نمی شود همان موضوع هسته ایست.
بیشتر کشورها از این روند هراس شدید دارند.مثلا چین و روسیه که شدیدا از آینده خود و فروخته شدن توسط ایران در قبال امن شدن منطقه و اتحاد ایران، عراق و سوریه هراس دارند
چراکه اگر ایران و عراق و مسیر ورودی به اروپا(سوریه) بتوانند بزرگترین تولید و صادرکننده نفت و گاز جهان شده و جلوتر از عربستان و زیاده خواهی هایش ، اروپا را از نفت و گاز روسیه بی نیاز کنند در آن صورت روسیه ابزاری برای اقتدار نخواهد داشت و چین نیز مطیع اروپا و آمریکا خواهد شد. ایران هراسی اول مربوط به چین و روسیه در قبال آینده شان از نظر تامین حیاتی ترین ماده چه برای فروش و چه خرید (نفت و گاز) می باشد و اینکه ایرانیان آیا در این شرایط قابل اعتماد می باشند یا نه.
اساسا روسیه و چین اگر امسال در خصوص اجرای خطوط نفت و گاز بین دو کشور اقدامی انجام ندهند مطمئنا در 5 سال آینده وضعیتی بد و بدتر را تجربه خواهند کرد.
از نظر اینجانب توافق در چند جهت در حال مذاکره می باشد
الف) اعتماد سازی طرفین به ابزار و امتیازی که به ایران قرار است داده شود تحت عنوان ژاندارمی محل و به قول اروپایی ها لولو شدن ایران در مقابل کشورهای مثل عربستان عقب مانده از انقلابات مردمی ، مصر داغون شده ، ترکیه ی نامطمئن و خواب دیده ی امراطوری عثمانی و حتی اسرائیل شریک استراتژیک آمریکا که در حقیقت اگر زیادی موی دماغش شود توسط ایرانیان ترسانیده می شوند.
فکر می کنید این اعتماد سازی طرفین پس از 35 سال سهل و راحت تشریف داره؟
نه........ پس قطعا طول می کشد چون نه آمریکایی ها صداقتشان را در قبال کمک خاص و استراتژیک ایرانیان در حمله به افغانستان و عراق نشان دادند و نه ایرانیان صداقتشان را در قبال بی ارزش جلوه داده شدن کمک ایرانیان (جورج بوش) در بدترین شرایط آمریکاییان( افغانستان و عراق) نشان دادند چرا که پس از کنار کشیدن ایرانیان از افغانستان و عراق مجبور به قبول شکست و فرار شدن چون هزینه ها و تلفاتشان در حال افزایش بود.
ب) آمریکایی ها در قبال تاسیس خاورمیانه آزاد به دست ایران و ایران هم در قبال ادامه امتیازات عالی که در تصرف عراق و سوریه و شاید هم یمن کسب کرده باید خیلی ریسک کنند.

پاسخ

۴

۰

خوش خیال نباشید. به امریکا نمیشه اعتماد کرد.

پاسخ

۱۶

۰

ظریف کارشو بلده خدا به همراش

پاسخ

۸

۸

برای پاسخ به این سؤال لازم است کمی به عقب بر گردیم ورفتار وسیاستهای دولت مردان امریکایی را مورد بررسی قرار دهیم وسپس قضاوت کنیم. 1- انها با گماردن انسانهای سست عنصر در راس امور ایران وایجاد پایگاه های نظامی،سیاسی،اقتصادی عملا ایران وایرانی را 50 سال بی اختیار کرد ، وحق توحش می گرفت، بگونه ای که 98 در صد مردم علیه چنین شرایط بپا خواست وانقلاب شد.
2- در 40 سال اخیر همواره بوسیله مزدوران داخلی وخارجی خود، با تزریق بودجه های هنگفت ، در اخلال وضعیت اقتصادی،فرهنگی ( ایجاد بیش از 200 شبکه ماهواره ای ضد ایرانی) وسیاسی و... نقش اصلی را بازی کرده وسعی در سیاه نشان دادن چهره ایرا وایرانی ومسلمانان در جهان داشته است.
3-تحمیل 8سال جنگ ونابود ساختن تعداد زیادی از جوانان مسلمان ایران وعراق وازمایش انواع سلاح های رزمی وشیمیایی با همکاری همپیمانان اروپاییشان.نمونه کوچک ان شهر حلبچه.
4- تحریم های ظالمانه وبلوکه کردن دارایی های ایران در35 سال گذشته.
5- و......
باید به امریکا یی ها گفت «مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان» . البته مذاکره با امریکا در این شرایط برای شناساندن سیات های استعمارگرانه سیاستمداران امریکایی به نسل های جوان وبرخی سیاستمداران ساده لوح ایرانی اجتناب نا پذیر است .ارزوی موفقیت برای عزیزان مذاکره کننده که برای عزت وبزرگواری ایران تلاش میکنند دارم.

پاسخ