خبرخوان جام نیوز
|
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ الاثنين ١٢ جمادى الثانية ١٤٤٠ Monday, February 18, 2019
 
کد خبر: 610860
نظرات: 238
تاریخ مخابره : ۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۱۶:۴۵
قطع کردن انگشتان سارق شیرازی در ملاء عام +تصاویر (13+)
حکم قطع انگشتان دست سارقی که در محاکم شیراز به مجازات حد قطع ید محکوم شده بود، در ملاء عام اجرا شد.
قطع انگشتان سارق شیرازی قطع کردن انگشتان سارق شیرازی در ملاء عام +تصاویر (13+)
به این مطلب امتیاز دهید
67% 33% بازدید

به گزارش سرویس کشکول جام نیوز، این متهم که در سابقه کیفری خود دارای اتهامات زیادی از جمله سرقت، رابطه نامشروع و خرید و فروش اموال مسروقه است، براساس رأی شعبه 122 دادگاه جزایی شیراز و تأیید شعبه 17 تجدیدنظر استان فارس به مجازات حدالهی سرقت محکوم شده بود.


متهم این پرونده «الف.س.ح» که 29 سال سن دارد، سرکردگی یک باند سرقت را به عهده داشت که پس از دستگیری و شکایت 47 نفر از شکات و طی شدن مراحل رسیدگی در دستگاه قضایی شیراز، علاوه بر مجازات قطع ید به 3 سال حبس از باب انجام سرقت های متعدد و 99 ضربه شلاق به لحاظ رابطه نامشروع نیز محکوم شده است.

همدستان وی نیز که در انجام سرقت ها مشارکت داشته‌اند به مجازات‌های مشابه قطع ید، حبس و شلاق محکوم شده اند.

 

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این خصوص گفت: مکرراً دستگاه قضایی اعلام کرده که برخورد قاطع و بدون اغماضی در دستور کار خود قرار داده و هر کجا متخلفین تخطی خود از قانون را دست مایه بر هم زدن امنیت اجتماعی و آسایش عمومی قرار دهند با شدیدترین برخورد‌ها مواجه خواهند شد.

 

علی القاصی‌مهر در جمع خبرنگاران افزود: نمونه این اجرای حکم هشداری جدی است به همه کسانی که با اقدام به سرقت موجبات ناامنی را فراهم می‌کنند.

 

این مقام قضایی تأکید کرد: پیرو منویات ریاست محترم قوه قضاییه و تأکیدات ایشان مبنی بر برخورد با زورگیران و مخلان نظم اجتماعی، به زودی مردم برخورد قاطع دادگستری استان فارس با این افراد را نیز شاهد خواهند بود.

 

 

 

ایسنا

206

 

238 نظر
کلیدواژه ها:
نمایش نظرات

کسی با جرم بودن ماهیت کار این فرد و ضرورت مجازات او مشکلی ندارد، اما چند نکته باید مورد توجه قرار بگیرد:
1. مجازات های مؤثرتری وجود دارد که نه خشونت قطع دست دارد و نه باعث از کارافتادگی فرد محکوم می شود. در صورت تکرار می توان سارق را به حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.
2. قطع دست این فرد فقط به خاطر سرقت است، نه رابطه نامشروع و نه مسلحانه بودن سرقت! مجازات سرقت مسلحانه اعدام است و رابطه نامشروع شلاق دارد. اگر از حکم قطع دست حمایت می کنید، باید بدانید که این حکم عام است و باید در باره هر سارقی که بیش از ربع دینار دزدیده اجرا شود.
3. اگر چنین حکمی رواج بیابد، کسی که مجازات شده، غیر از این که از کار افتاده می شود، پس از تحمل مجازات برای همیشه بدنام می شود و امکان اصلاح و بازگشت به جامعه ندارد.
خداوند نمی خواسته که بنده خطاکارش حتما دچار نقص عضو شود. این حکم امضایی است، یعنی اعتبار دادن به سنت معمول در جامعه عرب. خداوند می خواهد جلوی سرقت گرفته شود، با هر ابزاری که این هدف را تأمین کند.

پاسخ

۱۵

۱

پولدارها با پول انگشت خود را میخرند

پاسخ

۷

۱

تا دست دزدانمیلیاردی کی قطغ شود !!!؟

پاسخ

۱۴

۰

داعش در ایران

پاسخ

۱۷

۱۰

kare khobi kardan hamchin adamaro bayad do ta dastasho qat kard

پاسخ

۴

۱۱

دست قاضی و کسانی که این کارو انجام دادن درد نکنه

پاسخ

۱۶

۱۴

فقط بربر ها چنین کاری با یک دزد میکنند

پاسخ

۲۲

۲۱

یکی مثل اسقف مسیحی دربرابر دزدی رفتار محکوم خطرناکی مثل ژان والژان از خانه اش با خوبی در مقابل بدی چنان اصلاح می کند که به شهردار مادلن تبدیل میشود

یکی مثل قران {حضرت} محمد با دستوراتش همچون دست بریدن پا بریدن شلاق سنگسار سربریدن گردن زدن و... از ادم بد یک جنایتکار که نمونش حجاج بن یوسف ثقفی را در زمان بنی امیه می توان نام برد می سازد

حالا اینا به کنار همینکه هیچ گروه سنی برای دیدن این صحنه ها قایل نیست نشانه وحشیگری این فرهنگ و آیین است از سن 7 سالگی تا 100 سالگی خوندنش دیدنش براش فرق نمیکنه شما ببینید اینهمه کاربر همه نقد کردن به که بگوییم اسلام تاریخچه مصرفش باطل شده دین خشونت جایگاهی در میان قلبها ندارد!

https://fa.wikipedia.org/wiki/ژان_وال‌ژان

پاسخ

۱۱

۵

اسلام کارش درسته کویت مجریان لنگه که اینهمه جنایت روزبروززیادمیشه

پاسخ

۱۳

۶

۰

۰

۴

۱

چیزه عجیبی نیست.... قوانین خشن اسلام که ماله 1000 ساله پیش هستند را ما الان داریم انجام میدیم.واسه موندن تو گذشته است که همیشه عقب مونده ایم.تو یک مقاله خوندم تو آمریکا دزدان را به مراکز روان درمانی میفرستند و از آنها افراد شایسته میسازن. دزدی هم مثل اعتیاد یک جور مریضیه که باید علت انجامش در فرد مشخص بشه. متعصفانه این روحانیت ما به همه چی گند زده

پاسخ

۳۸

۲۵

یکی از دوستان من چند وقت پیش بر اثر ضربه چاقوی یک دزد که قصد دزدین تلفن همراه اونو داشت دست راستش بیش از 40 بخیه خورد و ابروی راستش هم بیش از 10 بخیه.اگه چاقو کمی اونورتر خورده بود الان دوست ما چشم راستشو از دست داده بود.

طرف (آقا دزده)بی هوا و از پشت سر به اون حمله کرده بود. همون شب سارق و ضارب نا محترمو دستگیر میکنن. معلوم میشه که اون شب به 13 نفر دیگه هم حمله ور شده و با چاقو همه اونا رو آشو لاش کرده.یکی از اون بیچاره ها بر اثر ضربه چاقوی آقا دزده قطع نخاع شد و برای همیشه ویلچر نشین.

حالا شما قضاوت کنید، حداقل مجازات این دزد قطع انگشتان دستش نیست؟ اینکه در جامعه فقر وجود داره،درسته ، اما واقعا توجیه قابل قبولیه برای اینکه اینگونه افراد مجازات نشن ؟ یا اینکه بگیم اینجور آدمها بیمار هستن(که صد در صد هستن)و باید مداوا بشن ، آیا توجیه پذیرفتنی هستش واسه اینکه مجازات نشن ؟ پس چطور باید عده ای که به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیستن درس عبرت بگیرن ؟

من هم با دوستان موافقم که باید مسایل از ریشه حل بشه ، باید فکری برای درمان بیماران اینچنینی کرد ، اما به شدت هم معتقدم که اگر با متجاوزین حریم و امنیت افراد برخورد جدی نشه ، دیگه هیچ جوره نمیشه اوضاعو جمع کرد.
خودتونو بذارید جای اون بنده خدایی که بر اثر ضربه چاقوی اون فرد، قطع نخاع شد و برای همیشه با ایستادن روی پاهاش خداحافظی کرد، چه حالی میشید ؟ اگه جای اون بودید و میخواستن به جزای جرم اون سارق انگشتان دستش را قطع کنن،باز هم میگفتین که انجام حکمای اینچنینی عقب موندگیه ؟

منصف باشید و به وجدان خودتون پاسخ بدید.
یا حق.

۴

۵

دستای بابک زنجانی را چه وقت قطع می کنید?????

پاسخ

۴۳

۱

فرق قوه قضاییه ایران با داعش در چیست؟

پاسخ

۴۹

۱۹

شدیم داعشی

پاسخ

۲۰

۲۲

چه دستگاهه جالبیه

پاسخ

۱۱

۱۸

کارداعش را نکنید در زندان گشنه نگهدارید و کار سخت دهید تا کار یاد بگیرندوقانون حکم قطع دست حکم احمق هاست چون دزد انتقامش را بعد ازادی از بیگناهان می گیرد

پاسخ

۷۶

۱۵

بزرگی میگه: اگر در سر انسان ها بذر انسانیت کاشته بشه اون وقت میبینین که اون سر هیچ وقت سزاوار قطع شدن نیست

اسلام یعنی چی؟ درک ما از اسلام در چه حده؟ایا الان با زمان ظهور اسلام شرایط یک جوره؟

هر کسی برداشتی از خدا و دین داره
هر کس در حد فهم خودش


به بقیه کاری ندارم ولی من اینطور برداشت میکنم که اسلام به معنی انسان بودن و پرورش انسانیت و اخلا قیاته


خارجی پرست نیستم ولی به این باور رسیدم که در زمان حال اونها از ما انسان ترند و لایق نعمت هایی که دارند هستند
حداقل از ما بیشتر


حالا فک میکنم اگه ی خارجی این صحنه رو میدید تصورش از ما ی مشت جانی و وحشی بود و اسلام رو دین جلادان میدید

امنیت مهم هست
فرد خطا کار باید تنبیه بشه ولی نباید کاری کرد که راه برگشتی براش نذاریم
نباید کاری کرد که انسانیت خدشه دار بشه
مشکلات جامعه ی ما خیلی ریشه ای هستند و این دزد ها و ارازل از دل همین جامعه و مشکلات بیرون اومدن
پس همه ما در جرم اونها شریکیم و از نظر عدالت هرکس قدر جرمی که کرده باید مجازات بشه

زیاد حرف زدم
خلاصش من میگم جای وحشی گری به اسم اسلام
برای این افراد حبس ابد و کار اجباری ببرین تا ی امیدی برای تغییرشون باشه




اسلام چندین قرن پیش در زمانی اومد که انسان ها در سطح پایینی از انسانیت بودن بنابراین مطابق اون دوران حکم داده


و همین اسلام به ما عقل داده تا در مسیر زندگی از اون استفاده کنیم و ملا لغتی نباشیم

و یاد بگیریم که در زندگی کورکورانه تقلید نکنیم


ساده ترین راه در زندگی تقلیده

سخت ترین راه فکر کردن

امید روزی که فقط حرف نزنیم و عمل کنیم
روزی که یاد بگیریم از عقل استفاده کنیم نه که فقط تقلید کنیم

۳۷

۳

برای آشنایی با آنچه در قانون مجازات اسلامی در این خصوص آمده ، مواد مربوط به سرقت و حد شرعی آن را عیناً از متن این قانون ذکر می کنیم:

باب هشتم - حد سرقت

فصل اول - تعريف و شرايط

ماده 197 - سرقت عبارت است از ربودن مال ديگري بطور پنهاني 0
ماده 198 - سرقت در صورتي موجب حد مي شود كه داراي كليه شرايط و خصوصيات زير باشد -
1 - سارق به حد بلوغ شرعي رسيده باشد .
2 - سارق در حال سرقت عاقل باشد .
3 - ساقرق با تهديد و اجبار وادار به سرقت نشده باشد .
4 - سارق قاصد باشد .
5 - سارق بداند و ملتفت باشد كه مال غير است .
6 - سارق بداند و ملتفت باشد كه ربودن آن حرام است .
7 - صاحب مال ، مال را در حرز قرار داه باشد .
8 - سارق به تنهائي يا با كمك ديگري هتك حرز كرده باشد .
9 - به اندازه نصاب يعني 5/4 نخود طلاي مسكوك كه بصورت پول معامله مي شود يا ارزش آن به آن مقدار باشد در هربار سرقت شود .
10 - سارق مضطرنباشد .
11 - سارق پدر صاحب مال نباشد .
12 - سرقت در سال قحطي صورت نگرفته باشد .
13 - حرز و محل نگهداري مال ، از سارق غصب نشده باشد .
14 - سارق مال را به عنوان دزدي برداشته باشد .
15 - مال مسروق در حرز متناسب نگهداري شده باشد .
16 - مال مسروق از اموال دولتي و وقف و مانند آن كه مالك شخصي ندارد نباشد .
تبصره 1 - حرز عبارت است از محل نگهداري مال بمنظور حفظ از دستبرد .
تبصره 2 - بيرون آوردن مال از حرز توسط ديوانه يا طفل غير مميز و حيوانات و امثال در حكم مباشرت است .
تبصره 3 - هرگاه سارق قبل از بيرون آوردن مال از حرز دستگير شود حد بر او جاري نمي شود .
تبصره 4 - هرگاه سارق پس از سرقت ، مال را تحت يد مالك قرار داده باشد موجب حد نمي شود .

شرايط اجراي حد

ماده 200 - در صورتي حد سرقت جاري مي شودكه شرايط زيرموجودباشد -
1 - صاحب مال از سارق نزد قاضي شكايت كند .
2 - صاحب مال پيش از شكايت سارق را نبخشيده باشد .
3 - صاحب مال پيش از شكايت مال را به سارق نبخشيده باشد .
4 - مال مسروق قبل از ثبوت جرم نزد قاضي ، از راه خريد و مانند آن به ملك سارق در نيايد .
5 - سارق قبل از ثبوت جرم از اين گناه توبه نكرده باشد .
تبصره - حد سرقت بعد از ثبوت جرم با توبه ساقط نمي شود وعفو سارق جايز نيست .

۱۱

۱

جالبه قوه قضاییه اجرای عدالت رو تو کشور ول کرده و خیلی راحت حکم میده که یکسری اقازاده زمین خواری و اختلاس و فساد کنند بعد هر روز میاد در مورد سیاست امریکا و جنگ در منطقه صحبت میکنه جای رئیس قوه قضاییه با رئیس جمهور رو باید عوض کنند خیلی نامردی که قوه قضاییه اینهمه فساد رو نمیبینه ولی زورگویی امریکا رو میبینه در حالیکه تو حوزه فعالیت ایشون نیست اگه دست این دزد قطع شده پس چرا اونایی که اختلاس میکنن رو بصورت اختصار نام میبرید چرا اونایی که کل ایران رو دارن غصب میکنن نام نمیبرید بترسید از اینهمه دروغگویی و مخفی کاری که مردم دارن تاوانش رو میدن والسلام

پاسخ

۳۵

۴

به نام خداوند حکیم البته نباید حکم قاضی را زیر سئو ال برد شاید حکمتی در ان بود که ما بی خبریم اما بهتر است ریشه مشکلات شناخته وحل شود ایا پرسیدید چرا این جوان دزد شد به نظر من قطع انگشتان برای افرادی اجرا شود با اینکه داشتند بازهم دزدیدند نه کسانی براساس فقر وگرسنگی برطبق غریزه برای براوردن نیاز شکم و گاها نیازهای جوانی ناعاقلانه دزدی می کنند اخه گاها بعضی نیاز ها یکجور خوره هستند ومقابله با ان عقل ودرایت کافی ورشد فکری زیاد می خواهد واین رشد ممکن است در همه افراد به خاطر بعضی شرایط ایجاد نشده باشد اگر گرسنه را سیر نکنیم چکونه می توان او را با نصیحت وترس از تلاشش برای سیر شدن غیر مجاز دور کرد چرا که او هم با عقل ناقص خود می فهمد که گرسنگی مرگی بدتر از تنبیه خواهد داشت. مطمئنا اینفرد نیز مانند بقیه بچه هادر کودکی ذاتی پاک داشت با ید از خودمان بپرسیم چه کوتاهی در خانواده وکشور کردیم که در ادمه مسیر نادرست شد پس بنا براین ما نکردیم وشاید نمی دانستیم چه با ید می کردیم شاید هم می دانستیم اماسهل انگاری کرد یم بنابر این کدام باید جوابگو باشد ما یا بچه های متخلف ماشاید خداوند متعال از ما بپرسد (دانه جو که تو انروز کاشتی انتظار بارگندم داشتی حال که جو با ذات جو گندم نشد انرا ازریشه اش برداشتی ) پس دعا کنیم که خداوند به ما راه درست زیستن را بیاموزد

پاسخ

۱۰

۲

نظر همکار منو بپرسید که کیف قاپ حین سرقت کیف همسرش باعث اسیب شدید مفصل شونه اش شد وبعد سه سال هنوز خوب نشده نظرمادر اون جوون طلا فروشو بپرسید که جوونشو حین سرقت سارق ازدست داد شهید مطهری در کتاب انسان کامل بیان میکنند که حکم قطع انگشتان سارق را عده ای خشن وبیرحمانه میدانند ولی واقعیت این است که دزد حین دزدی هیچ ابایی از جنایت ندارد و متاسفانه سارقین در مملکت ما از قانون نمیترسند به همین خاطر دزدی امارش باللاتراز جوامع مشابه ما حتی با وضع اقتصادی بدتراست دوستم دراداره اگاهیه میگه سارق داریم هزار بار سابقه کیف قاپی داره باز هم دزدی میکنه پس قانون ما بازدارنده نیست خودتونو جای فرد اسیب دیده روحی و جسمی مال باخته بگذارید بعد نظر بدید

پاسخ

۹

۶

سلام . اگه تجاوز کرده که باید اعدام بشه اگه دزدی ام کرده ،اولا تو این مملکت کسانی هستن که ده برابر دزدی میکنن و آخرش هیچی در ثانی زمان پیامبر نه زندانی بوده نه امکاناتی نه دولت مرکزی قوی که به کل شبه جزیره عربستان احاطه داشته باشه . دست دزد مجبور بودن قطع کنن وگرنه پیامبر خودش پیامبر رحمت بوده . بهتر نیست این فرد رو برای مدت طولانی زندانی کنن و سعی کنن تو زندان اصلاحش کنن . این فرد سابقه داره اگه به دوران قبلی زندانش نگاه کنی میبینی یه مدت کوتاه تو زندان بوده و بعدش خیلی راحت آزاد شده و همین باعث شده به کاراش ادامه بده . من با اجرای حدود مخالف نیستم چون مسلمونم مثلا کسی که به عمد قتل میکنه یا تجوز میکنه باید اعدام بشه . به این دوستانیم که به بقیه بد بیراه میگن یه صحبت دارم ، دوست عزیز راه قانع کردن دیگران بد و بیراه نیسته نمیتونی حرف درست بزنی دهنتو ببند و ساکت باش

پاسخ

۱۱

۰

خدا پدر داعش را بیامرزد اینها روی داعش را هم سفید کرده اند.

پاسخ

۲۴

۷

۱

۱۲

خیلی بده من مخالفه این کار بودم

پاسخ

۲۱

۶

گردنش بزنین

پاسخ

۶

۲۷

اما دوستانی که صحبت از اجرای قانون میکنن دوستان قانون نوشته و پرداخته متخصصین اجتماعی و کارشناسان دینی و علوم قضایی است یعنی انسانی مثل من و شما اگر حکم اجرایی این باشد ملزمه اجرای ان باید سراسری و بدون رتبه و در نظر گرفتن کل مقامات و افراد دیگر در باب این مورد خلافها باشد و غیره اما استثنا در این باب و یک یا دو مورد شبهات و تبعات جبران ناپذیری در جامعه دارد نه تنها باعث تنبیه نخواهد شد بلک کینه سازی و بعد دیدگاهی جامعه را نسبتا به دستگاه قضا تغغیر و امور جرایم را شدت خواهد بخشید در زمانه ای که گروههای افراطی با نام دین قتل و غارت و حدود اجرای الهی را بهانه ظلم و خونریزی قرار میدهند باید با احتیاط و مراقبت پیش رفت چرا که مثل انداختن سنگ یک فرد نادان در چاه است که صد عاقل در بیرون آوردنش متحیر و عاجز پس دستگاه و مامورین قضایی به نام قاضی و اجراییات قضایی و بازرسین ویزه کنترل و صدور و تایید حکم باید بیشتر کارشناسی کنند و حکم مطلقه امنیت کشوری را به دست فردی و یا گروهی یا احساسات مسکوت مانده چند صباح به اوج رسیده نسپارند تا دست آویز عده ای که دنبال بحران آفرینی و جنبش ضد دینی علی الخصوص برای شیعه و تیره نمایی دینی هستند بهانه بدست نیائرده وسوءاستفاده برای بد نام کردن مسلمانان به خصوص شیعیان جامعه ایرانی نکنند و تبلیغات ضد دینی باعث ناهنجاریهای دیگر و گرویدن جوانان به گروه های افرطی مثلا مبارز با ظلم نکنند. بعد بد این مسایل بازتاب تنبیهی ندارد بلکه کینه و نفرت را شدت میبخشد . بیشتر دقت کنید

پاسخ

۱۲

۵

وقتی این اخبار رو می شنوم ، متاسفم که ایرانی ام . با اعراب جاهلیت هیچ فرقی نداریم ؛ متاسفم که همچین آدمی قاضی این کشوره . حقمون هر چی سرمون میاد . اعراب توی فرودگاه به دو تا بچه تجاوز می کنند ، انگار نه انگار ، حادثه ی منا پیش میاد چه اتفاقی افتاد . ما با اعرابی که سر بریدن براشون لذت داشت هیچ فرقی نداریم
هزار بار متاسفم که ایرانی ام و توی این کشور زندگی می کنم .
قابل توجه دوستی که گفته بود اگه خودت اموالت رو از دست می دادی بازم این حرف رو می زدی باید بگم بنده سال پیش مشابه این اتفاق افتاد ، چند بار آگاهی رفتم ؛ اما ترجیح دادم از شکایتم صرف نظر کنم تا شاهد کتک خوردن ماموران نسبتا محترم باشم .
تا وقتی این همه فقر وجود داره ، اوضاع بهتر از این نمیشه

پاسخ

۳۲

۲۱

۸

۶

چه کسی میتونه گناه رو تعریف کنه یا گناهکار رو تشخیص بده، چطور خودتون رو در جایگاه خدا قرار دادید و حکم صادر میکنید چطور خدایی که در همه ادیان و کتابهای مقدسش به بخشش تشویقت میکنه خودش و پیروانش میتونم به این شکل باشن شما اول خودتون رو در جایگاه اون افراد قرار بدید بعد یه حکم درست صادر کنید کشورهای به اصلاح شما غربی و کافر حکمی به نام اعدام رو در بدترین شرایط ممکن دارن و بسیاری همچین حکمی رو رد کردن و شرایطی رو ایجاد کردن که از اون افراد کتابها و کارهایی به وجود اومده که دنیای دیگران رو تغییر داده چون اون شخص رو از لحاظ روانی و شرایط که در زمان ارتکاب جرم و قبل از اون داشته بررسی میکنن، آیا شما حتی سواد و شعور در سطح خودتون رو دارید که پا فراتر میگذارید و در مواردی که در اندازه شما هم نیست نظر میدید،بله دقیقا اینها کسایی هستند که اگر یکم دلشون نترس تر بود از داعش هم بدتر میکردن اونا و در سطح کوچکترش شما دقیقا دارید کاری میکنید که دنیا و ایندگان، اسلام رو به بدترین شکل ممکن به یاد بیارن اگر میخواید دینتون رو رواج بدید بدون استفاده از زور نشونش بدید جوری که افراد بدون اینکه بخوان به سمتش بیان

پاسخ

۷

۷

آخ که چقدر شبیه کارای گروه همسایه بغلیه این صحنه...

پاسخ

۱۸

۶

برای دوستانی که اعتقاد مذهبی دارند: حتی وقتی در قران صحبت از قصاص میشه بلافاصله بعدش ذکر میشه که اگر ببخشید بهتر است، احادیث هم که ماشا الله کم نداریم در این باب!
اما اجرای این احکام فارغ از تناسب یا عدم تناسب جرم با جزا به نظر بنده تنها اشائه ی جو ارعاب در "جامعه" است و نه در "مجرمین" چون اولا کل جامعه مجرم نیستند که نیاز باشه این صحنه ها را ببینند و اونهایی هم که هستند (مثل همین آقایی که عکسش رو بالا گذاشتند) احتمالا از عقوبت کارشون کاملا مطلع بوده اند (چون تاجایی که بنده اطلاع دارم دست کم سه مرتبه تکرار جرم لازمه تا این حد اجرا بشه). حالا فکر کنید که دیدن چنین صحنه ای چه تأثیری در روحیه یک بچه میتونه بگذاره و تأثیر کلی ترش در روحیه جمعی چیه؟ (البته پاسخ روشنه، در نبود تفریحات مناسب برای جوانان، این کار تبدیل به یک تفریح عمومی میشه!)
نکته ی بسیار بسیار مهم تر اینکه اگر قرار می بود اجرای این احکام در جامعه کمترین تأثیری داشته باشه، بعد از چهارده قرن اجرای این احکام ما (و سایر مسلمین) امروز بایست به حکم عقل در یک مدینه فاضله زندگی میکردیم.
واقعیت اینه که این ها احکامی هستند که ریشه در فرهنگ بومی و اداب زندگی اعراب جزیره العرب دارند و به نظر من تعمیم اون به همه زمان ها و مکان ها حتی به رغم باور به دین اسلام، اشتباه بزرگیه ولی باز هم به زعم قران بیشتر مردم تعقل و تفکر نمی کنند...

پاسخ

۶

۰

اسلام = داعش
داعش = ایران

پاسخ

۱۹

۲۴

ما من شما... هم از قاضیه محترم کمال تشکر را داریم که دسته ایشون را برید تا بتواند بیشتر با دسته بریده شده نان در بیاورد برای خانوادش بجای اصلاح و یادگیریه شغل و شغلی بهشون دادن بهتر نیست از یک معلول خانه نشین کردن آیا آماری از بهتر شدن میبینیم در جامعه؟

پاسخ

۱۲

۱۱

پس حکم (م - ه) خیلی سبک بوده است !!!

پاسخ

۱۲

۸

شاید مهمتر از میزان دزدی این آقا، توجه به شیوه دزدی بوده که این مجازات باید جاری بشه. ترسوندن مردم، زورگیری، آسایش نداشتن ناموس مردم از دست این گرگها، یا مثلا چاقو کشی و ... مسائلی نیست که بشه راحت از کنارش عبور کرد و برای این آقا دل سوزوند.
کسی که وحشی و زورگیر بشه هر لحظه ممکنه به یکی حمله کنه هیچ کسی هم در امان نیست. اینا آدمهایی هستند که اگر به حال خود رها بشن در نهایت میشن آدمهای همون اختلاس چی ها.

گرچه اون دم کلفت های اختلاس چی هم باید به سزای اعمالشون برسند.

در گوشی(حالا جالبه باید به اونایی که ازش دفاع میکنن بگم اگر به خواهر خودتم تجاوز میکردن یا زورگیری میکردن همینطور دفاع میکردی ازش)

پاسخ

۹

۱۷

اون های که اختلاس کردن پول مردم رو میخورن باید دستاشون قطع بشه نه ادم بدبخت بیچاره

پاسخ

۳۰

۷

۰

۰

این چه کار وحشیانه ایه ؟ به کجا می رویم ؟!؟ فرق ما با داعش چیه ؟ این کار برقراری آرامش و امنیت نیست بلکه ترویج وحشی گری و بازدارندگی به کمک ترسه . درست مثل تروریست ها

پاسخ

۴۹

۶۹

۸

۷

مرگ خوبه برای همسایه

پاسخ

۱۵

۱

ای بـــــــــــــابا ما شدیم برای خودمون قاضی و حکم می دیم یکی میگه گناه داره - یکی میگه اعدام داره - یکی میگه حقشه - و...... ولی من اینو میگم :
1- انشاء‌الله بستر کار و کسب با مدیریت دولت در کشور رونق بگیره تا اونهایی که تحمل کمتری به سختی ها دارند جذب کار بشوند نه دزدی و ...... که به خیال خودشون یک میانبر است.
2- دولت اگر بتواند آب کشاورزی را از آب دریای خزر یا خلیج فارس بدست آورد و زمینهای قابل کشت را آماده کند و با یک فراخوان از بیکارها بعنوان کار در این مزارع و یا دامداری ها و ....... از جوانان بیکار استفاده نماید و هرکدام سهمی معین بردارند مثل کشور چین و دیگر کشورها که اینطوری در دراز مدت و صبر و حوصله اقتصادشان را نجات و بیکاری را از بین بردند . مشکل بزرگ ما این است که هر پروژه ای رو که میخواهیم انجام بدیم همون اول سود صد درصدی میخواهیم که شدنی نیست و محکوم به شکسته . کشور چین بعد از جنگ جهانی دوم که کارهای انبوه با مدیریت دولت انجام داد مثلا به طور مثال سطح زندگی را در ده سال اول از یک به دو و در ده سال دوم از دو به سه و تا الان که میبینم جمعیت میلیاردی همگی مثلا صاحب مسکن تقریبی به طور مساوی شدند همگی صاحب مثلا یک سطح از رفاه اجتماعی شدند و ......
انشاء الله همگی باید بخواهیم و همگی باید اراده داشته باشیم و تک تک ما باید دلمان به اینگونه افراد که دزد می شوند و یا متجاوز احساس مسئولیت کنیم نه اینکه ...... اگه ما جای اونها بودیم باید این رو فکر کنیم که چه کار می کردیم البته این را گفتم نه اینکه اینگونه اشخاص را بی تقصیر و بی گناه جلوه دهم (((((( همگی مردم و مسئولین محترم باید همان سخنان رهبری باشد که همدل باشیم و دلسوز وضعیت خود و همسایه و همشهری و هموطن ..... والسلام))))))))

پاسخ

۵

۱۵

نفرت انگیزه

پاسخ

۷

۲

چرا مثل داعش تصویرش رو نشون میدین خجالت داره

پاسخ

۴

۲

به امید اجرای قانون برای زر و زورمندان

پاسخ

۶

۰

اين عكس مربوط به دو سال قبله تو خيابون ملاصدراى شيراز

پاسخ

۸

۱۰

۰

۰

وقتی دست اختلاس گران قطع نمیشود چرا باید دست این بدبخت قطع شود

پاسخ

۱۲۶

۱۴

این شخص چقدر دزدیده بوده ؟.

پاسخ