خبرخوان جام نیوز
|
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ الثلاثاء ٩ ذو الحجّة ١٤٣٩ Tuesday, August 21, 2018
 
کد خبر: 758504
نظرات: 86
تاریخ مخابره : ۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۰۷:۴۵
بازی زنان فیلم کاناپه با کلاه گیس؛
حرف زشت و زننده عیاری درباره حجاب +عکس
عیاری گفته" امیدوارم در آینده شرایطی پیش آید که «کاناپه» نه به خاطر بدعت مسئله حجاب بلکه به خاطر خود فیلم دیده شود."
کیانوش عیاری حرف زشت و زننده عیاری درباره حجاب +عکس
به این مطلب امتیاز دهید
50% 50% بازدید

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، کیانوش عیاری کارگردان سینما در گفت و گویی درباره پخش نشدن فیلمش در جشنواره فجر ابراز نگرانی کرده و نکته ای گفته که جای تامل دارد.
 

عیاری گفته" امیدوارم در آینده شرایطی پیش آید که «کاناپه» نه به خاطر بدعت مسئله حجاب بلکه به خاطر خود فیلم دیده شود."

 

این در حالی است که علت پخش نشدن فیلم عیاری تابو شکنی و استفاده زنان فیلم از کلاه گیس در مقابل شوهرانشان است، موضوعی که تا به امروز و پس از انقلاب دیده نمی شود و می توان گفت گامی در جهت ترویج بی حجابی است.

 

 

از سوی دیگر دبیر جشنواره‌ فیلم فجر هم در اظهارنظری اعلام کرده بود که تصمیم‌گیری درباره‌ نمایش فیلم «کاناپه» به مراجع بالاتر برمی‌گردد.

 

سوال از آقای عیاری این است ایا حجاب بدعت است؟ در کشوری که داعیه اسلام و تشیع دارد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی کار به جایی رسیده که حجاب بدعت نامیده می شود؟

 

چشم مسوولان وزارت ارشاد روشن که یک کارگردان سینما اینچنین موضعی میگیرد و پاسخی از سوی آنها داده نمی شود.

 

پوشش های برخی بازیگران در این سالهای اخیر دل متدینین را خون کرده بود و حالا سخن از بدعت بودن حجاب مطمئنا با پاسخ قاطع مردم و مراجع عظام تقلید مواجه خواهد شد.

 

آقای عیاری چه لزومی دارد که زنان فیلم شما بدون حجاب باشند؟ چرا عده ای که خود را فرهنگی و داعیه دار فرهنگ کشور می دانند به دنباا مسایلی هستند که در دین مبین اسلام جایی ندارد./ افکار

 

115

 

86 نظر
کلیدواژه ها:
نمایش نظرات

برو به دکترخودت رو نشون بده

پاسخ

۸

۴

اصلن حجاب معنی نداره

پاسخ

۱۰

۱۲

در جواب جناب فقیه که می‌گوید چیزی به نام حجاب وجود ندارد در زمان ساسانیان که پس از نبوت زردشت است، افزون بر چادر، پوشش صورت نیز در میان زنان اشراف معمول شد. به گفته ویل دورانت، پس از داریوش، زنان طبقات بالای اجتماع، جرئت نداشتند جز در تختِ روانِ روپوش‌دار از خانه بیرون بیایند و هرگز به آنان اجازه داده نمی‏شد که آشکارا با مردان آمد و رفت کنند. زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی حتی پدر و برادرشان را ببینند. در نقش‏هایی که از ایران باستان بر جای مانده است، هیچ صورت زنی دیده نمی‏شود و نامی از ایشان نیامده است.19 تجلیّات پوشش در میان زنان ایران چنان چشم‏گیر است که برخی از اندیشمندان و تمدن‏نگاران، ایران را منبع اصلی ترویج حجاب در جهان معرفی کرده‏اند.20
از این‌رو، به پند و اندرزهای «اشو زرتشت» بنگرید تا تلاش وی برای تعالی و آموزش مبانی حجاب و بیان لزوم توأم نمودن حجاب ظاهری با عفّت باطنی، روشن‏تر شود. او می‏فرماید: ای نوعروسان و دامادان! ... با غیرت، در پی زندگانی پاک‏منشی بر آیید.... ای مردان و زنان! راه راست را دریابید و پیروی کنید. هیچ گاه گردِ دروغ و خوشی‏های زودگذری که تباه‌کننده زندگی است، نگردید؛ زیرا لذّتی که با بدنامی و گناه همراه باشد، همچون زهر کشنده‏ای است که با شیرینی درآمیخته و همانند خودش دوزخی است. با این‌گونه کارها، زندگانی گیتی خود را تباه مسازید. پاداش رهروان نیکی، به کسی می‏رسد که هوا، هوس، خودخواهی و آرزوهای باطل را از خود دور ساخته، بر نفس خویش چیره گردد. کوتاهی و غفلت در این راه، پایانش جز ناله و افسوس نخواهد بود. فریب‌خوردگانی که دست به کردار زشت زنند، گرفتار بدبختی و نیستی خواهند شد و سرانجامشان خروش و فریاد و ناله است.27
به نقل از پایگاه خبری «ocweekly»، هم‌زمان با روز جهانی حجاب، زنان شهرستان «اورنج» در کالیفرنیا امروز، ۱۳ بهمن برای اعلام همبستگی با بانوان مسلمان تمام روز را باحجاب سپری خواهند کرد.

پاسخ

۲

۱

این فرد عیار نیست این فرد عیاش هست

پاسخ

۷

۷

طرف عجب قیافه‌ی کریهی داره!

پاسخ

۵۲

۴۴

۱۳

۰

چیزی به اسم حجاب نداریم .

پاسخ

۵۹

۹۷

۱۰

۱۰

به نقل از پایگاه خبری «ocweekly»، هم‌زمان با روز جهانی حجاب، زنان شهرستان «اورنج» در کالیفرنیا امروز، ۱۳ بهمن برای اعلام همبستگی با بانوان مسلمان تمام روز را باحجاب سپری خواهند کرد. دانشجویان دانشگاه "پو" در پاریس، در اقدامی جهت دفاع از "حجاب" مبادرت به برگزاری «روز حجاب مبارک» کردند تا بدین وسیله مراتب اعتراض خود به محدودیت‌هایی که بر "حجاب" در فرانسه ایجاد شده، اعتراض کنند
دعوت از دانشجویان همه ادیان برای انتخاب حجاب در روز حجاب زن تازه مسلمان آمریکایی: حجاب به من عزت داده نزدیک به نه سال است به‌عنوان زن مسلمان روسری سر می‌کنم و محجبه هستم، من این سبک جدید زندگی را چندین بار آزمایش وتجربه کردم تا از آن لذت بردم وقتی در آینه نگاه می‌کنم دوست دارم برای همیشه حجابم را داشته باشم. حالا خوب می‌دانم خدا از طریق داشتن حجاب به من عزت داده و از من محافظت می‌کند. امیدوارم که این حس برای همه خواهران و همکارانم و کسانی که هنوز تصمیم به داشتن حجاب نگرفته‌اند هم اتفاق بیفتد. من می‌دانم که برای بسیاری از آنها دشوار است. ان‌شاء‌الله همه ما هدایت شویم و حجاب داشته باشیم زیرا داشتن حجاب یکی از مصادیقی است که می‌توان به خدا رسید و او را پرستش کرد.
: «ورونیکا» زن مسلمان شده آلمان شرقی که در گذشته کمونیست و بعد مسیحی بود اکنون مسلمان شده و در جمع بانوان محجبه این شهر از آنها خواست تا دعای فرج امام زمان (عجل الله تعالی) را به صورت دسته جمعی بخوانند.

۳

۱

در جواب جنابالی که می‌گویید چیزی به نام حجاب وجود ندارد البته به قول قدیمی‌ها نرود میخ اهنی در سنگ و اینکه اگر قران را قبول دشته باشید دو آیه قرآن به صورت صریح بحث حجاب را مطرح کرده اند. آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب به طور صریح به این بحث پرداخته اند: «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛[نور/۳۱] و به زنان مؤمن بگو که چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشکار نکنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همکیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود که رغبت به آن ندارند، یا کودکانى که از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار گردید.»
زیبایی ماشا برای همه آشکار است...استیل دخترآنه و بور او همه نگاه هارا جذب می‌کند! این دختر روسـی می‌گوید از جلوه‌های کاذب که همان بی حجآبی و آرآیش است بدش می‌آید و الان خوشبخت است... می‌گوید:حتی لحظه ای به ذهنم خطور هم نمی‌کرد که روزی به حج بروم و از بهترین و گواراترین آب، یعنی آب زمزم بنوشم.

۴

۱

۷

۷

۷

۳

۲

۱

۲

۴

متاسفانه درچندسال اخیربازیگران خیلی بدحجاب شدند

پاسخ