خبرخوان جام نیوز
|
پنج شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ الخميس ١٧ صفر ١٤٤١ Thursday, October 17, 2019
کد خبر: 799334
نظرات: 6
تاریخ مخابره : ۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۹:۳۰
در تلویزیون ماهواره‌ای ایران اینترنشنال؛
سرویس‌دهی شرم‌آور چند ایرانی به سعودی‌ها
«پدر پول بسوزد که برای به‌دست آوردن آن برخی‌ حتی دست خود را به طرف دشمنان قسم‌خورده ایران دراز می‌کنند.»
شبکه ماهواره ای ایران اینترنشنال سرویس‌دهی شرم‌آور چند ایرانی به سعودی‌ها
به این مطلب امتیاز دهید
40.9% 59.1% بازدید

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، به‌تازگی یکی از شبکه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران به‌نام تلویزیون "ایران اینترنشنال" آغاز به‌کار کرده است.

این تلویزیون ماهواره‌ای تلاش گسترده‌ای برای جذب پرسنل شبکه‌های مختلف دارد و برای این منظور بودجه‌های هنگفتی هزینه می‌کند.

"محمد سهیمی" از اعضای اپوزیسیون خارج نشین جمهوری اسلامی ایران، اخیرا در مورد پشت‌پرده این شبکه در صفحه فیس بوک خود افشاگری نموده است که مشروح آن از نظر مخاطبان ارجمند می‌گذرد:

 

 

محمد سهیمی

 

 

بودجه تلویزیون ایران اینترنشنال که از لندن آغاز به‌کار کرده است، از کجا تأمین می‌شود؟

از چندروز پیش تلویزیون "ایران اینترنشنال" از لندن آغاز به‌کار کرد. اینطور که گفته می‌شود، بودجه چند ده میلیون دلاری (یا پوندی) آن توسط رژیم عربستان سعودی، دشمن شماره یک ایران در منطقه تأمین می‌شود.

مدیران اصلی‌ آن آقایان علی‌ اصغر رمضانپور، محمد منظرپور، بهروز آفاق و حسین رسام هستند.

 

رمضانپور که خود را اصلاح طلب معرفی‌ می‌کند، هیچگاه در زمانی‌ که هنوز در ایران بود در جلسات اصلاح طلبان شرکت نمیکرد.

منابع من گفته اند که در آن زمان بسیاری از اصلاح طلبان از ایشان به دلایل چندی دوری می‌کردند. تنها دلیلی‌ که ایشان را به اصلاح طلبان وصل می‌کنند این است که در زمانی که آقای احمد مسجد جامعی وزیر ارشاد دولت اصلاحات بود، رمضانپور معاون ایشان در امور فرهنگی‌ بود.

 

منظرپور هم که قبلا در صدای آمریکا بود و چندی نیز خبرنگار بی‌ بی‌ سی‌ در اسرائیل.

او نیز علیرغم ادعای خود و مخالفان او در زمانی که در صدای آمریکا کار می‌کرد اصلاح طلب نبود و منابع بنده این موضوع و عدم شرکت ایشان در جلسات اصلاح طلبان در ایران را تأیید کرده اند.

 

آخرین سمت بهروز آفاق در بی‌ بی‌ سی‌ "مدیر بخش آسیا و اقیانوس آرام" بود.

ایشان که از سال ۱۹۸۳ برای بی‌ بی‌ سی‌ کار میکردند، مدتی‌ مدیر برنامه‌های بی‌ بی‌ سی‌ در آسیای مرکزی بودند و بعد ادیتور بخش آسیا-اروپای بی‌ بی‌ سی‌ بودند. ایشان همچنین در بخش فارسی‌ بی‌ بی‌ سی نیز سال‌ها کار میکردند.

 

حسین رسام نیز که در بی‌ بی‌ سی‌ کار میکرد، در زمان جنبش سبز در تهران تحلیلگر ارشد سفارت بریتانیا در تهران بود که قوه قضائیه او را به جرم تحریک مردم به ناآرامی دستگیر کرد و مدتی‌ در زندان بود.

 

هیچکدام از این چهار نفر که روزنامه نگار هستند، کوچکترین انتقادی به عربستان (و همچنین اسرائیل) تا به حال نداشته اند.

 

در آغاز که مقدمات این کار آماده می‌شد، این تلویزیون توانست تعدادی از روزنامه نگاران و برنامه سازان را قبول به همکاری کند.

برای برخی‌ از این روزنامه نگاران دلیل قبول همکاری پول زیادی است که این تلویزیون می‌پردازد. برخی‌ دیگر که روزنامه نگار حرفه‌ای هستند دعوت به همکاری را برای انجام کار حرفه‌ای خود قبول کردند. ولی‌ منابع بنده به من گفته اند که بسیاری از آنهائی که قبول کرده بودند همکاری کنند وقتی‌ متوجه شدند که بودجه این تلویزیون توسط عربستان سعودی تأمین می‌شود، کنار کشیدند.

این تلویزیون برای جلب ایرانیان شناخته شده، حتی برای مصاحبه با آن‌ها نیز پول خوبی‌ می‌پردازد.

 

طبق اطلاعات من، ظاهراً بودجه کلانی نیز توسط یک سرمایه‌دارعربستان برای تأسیس یک خبرگزاری در نظر گرفته شده که به‌زودی آغاز به‌کار خواهد کرد.

اینطور که منابع بنده گفته‌اند، ظاهراً قرار است که خانم نوشابه امیری و همسر ایشان آقای هوشنگ اسدی مدیر این خبرگزاری باشند، ضمن اینکه ممکن است با تلویزیون نیز همکاری داشته باشند.

 

من با پول گرفتن از هر دولت خارجی‌ برای فعالیت‌های سیاسی مخالف هستم. ولی‌ اگر به‌عنوان مثال سوئد و یا سوئیس چنین بودجه‌ای را تأمین می‌کرد، دست‌کم به‌خاطر کارنامه بسیار مثبت آن‌ها قابل‌قبول‌تر بود. ولی‌ عربستان؟ پدر پول بسوزد که برای به‌دست آوردن آن برخی‌ حتی دست خود را به طرف دشمنان قسم‌خورده ایران دراز می‌کنند.

 

 

 

مشاهده نظرات
شما در حال پاسخگویی به نظر زیر می باشید:

نام کامل:
ایمیل:
نظر شما:

مشاهده سایر نظرات

آخرین اخبار جام
آر اس اس ادامه
پایگاه خبری تحلیلی جام نیوز
ارتباط با ما درباره ما ارسال مطلب RSS نسخه متنی آرشیو
Top