خبرخوان جام نیوز
|
چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ الأربعاء ٨ المحرّم ١٤٤٠ Wednesday, September 19, 2018
 
کد خبر: 904159
نظرات: 42
تاریخ مخابره : ۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۵:۱۸
مائده هژبری به دنبال رقصیدن، دختر 17 ساله در راه مریخ +عکس
دختر 17 ساله‌ای که ساکن ایالت آریزونای آمریکاست در حال آموزش دیدن برای مشارکت در یک ماموریت فضایی در سال 2033 است که هدف از آن ارسال یک یا چند فضانورد به کره مریخ است.
الیسا کارسون، دختر 17 ساله‌ای که ساکن ایالت آریزونای آمریکا مائده هژبری به دنبال رقصیدن، دختر 17 ساله در راه مریخ +عکس
به این مطلب امتیاز دهید
62.5% 37.5% بازدید

به گزارش جام نیوز، در حالی که امثال مائده هژبری ها در ایران بفکر رقص اند و یا آن دیگری در سالروز شهادت امام صادق در حال حرمت شکنی است، در آن سو یک دختر آمریکایی هم سن و سال مائده، در حال پرش برای رسیدن به مریخ است.

 

به گزارش العربیه، همزمان با افزایش دانش و توجه بشر درباره امکان زندگی در کرات دیگر، علاقه انسان به سفر به فضا و مشارکت در این پژوهش نیز افزایش یافت و اینک یک دختر 17 ساله خود را برای سفر به مریخ و ثبت شدن نامش در تاریخ به عنوان اولین انسانی که پا در کره سرخ می‌گذارد، آماده می‌کند.

 

الیسا کارسون، دختر 17 ساله‌ای که ساکن ایالت آریزونای آمریکاست در حال آموزش دیدن برای مشارکت در یک ماموریت فضایی در سال 2033 است که هدف از آن ارسال یک یا چند فضانورد به کره مریخ است. کسی که بتواند در این ماموریت شرکت کند، اولین انسان تاریخ خواهد بود که به مریخ رفته است.

 

 

 

 

کالرسون توانسته در 17 سالگی شروط و معیارهای ناسا برای پیوستن به برنامه‌های فضایی را داشته باشد.

 

او جوان‌ترین فردی است که تاکنون در Advanced Possum Academy پذیرفته شده و مجوز سفر به فضا را کسب کند. او در حال حاضر علاوه بر شرکت در برنامه‌های آموزشی ناسا، به تحصیل در دانشگاه نیز می‌پردازد.

 

 

 

 

چند سالی است دولت آمریکا با سرمایه گذاری روی حوزه زنان، و استخدام افرادی مانند مسیح علی نژاد، دختران و زنان جوان کم سن و سال را هدف قرار داده و آنها را قربانی افکار فمنیستی می کند.

 

115

 

42 نظر
کلیدواژه ها:
نمایش نظرات

واقعا که خاک تو سرت با این پستت

پاسخ

۰

۰

جالبه.... اگه اسلام واقعی بقول شما ۴۰ -۵۰ ساله که اومده تو مملکت می‌اینهمه عقبگرد اخلاقی واسه چیه؟ بحث کف خواسته‌های ۴۰ میلیون آدم رو مطرح میکنم دارم متهم میشم به تغییر ذائقه، اسید پاشی، تندروی یا فاحشگی! خیلی معذرت میخام ولی یک چیزی مثل صیغه دسته گل شما مذهبی هاست که چنبره زده رو زندگی ملت و اونا رو به فساد کشونده.. یکم تشریف ببرید مشهد ببینید چه خبره؟ لابد اونام تقصیر ماست؟ زائرهای عراقی و عربستانی واسه چی میان مشهد؟ فکر میکنید واسه زیارت؟ الان که اسلام واقعی تو مملکت دایر هست سقط جنین نداریم؟ زنا نداریم،؟ ازدواج سفید نداریم؟ فحشا نداریم؟ یک جوری از اسلام و مملکتمون حرف میزنید انگار همه چی گل و بلبله! این قضیه طلاق که روز بروز داره زیاد میشه هم دسته گل شماست.. ۴۰ ساله دارید واسه سبک زندگی مردم تعیین تکلیف میکنید، حتی از آب خودنشون و دستشویی رفتنشون هم ایراد میگیرید اونوقت تا چیزی شد، تا طلاق زیاد شد ما باید محکوم بشیم؟ وقتی ریش و قیچی دست شماها باشه بخاطر پیرایش بد ما محکومیم؟ ما میگیم شما‌ها فقط در حیطه‌ی چهاردیواری خودتون حق تعیین تکلیف دارید و نه کل جامعه.. شما میتونی ورزشگاه نیایی و نزاری بچه هات برن ولی حق نداری بگی که من نباس برم... اینهمه خانم ایرانی واسه جام جهاانی رفتن روسیه و ۹۹ درصدشون هم بدون حجاب یا بقول شما جلف بودن آیا اتفاق افتاد؟ شماها آدمهای ترسویی هستید که از تغییر میترسید.. من اینجا درباره‌ی مشروبات الکلی، کاباره یا کازینو حرف نمیزنم که اینقدر شعور دارم که حتی با وجود مخالف بودن با بعضی قوانین و جو حاکم بر مملکتم قبول داشته باشم که وجود این چیزها مذموم و محکوم هست ولی قصد و منظور من که هزار بار گفتم و هیچکدام متوجه نشدید یا هم نخواستید که متوجه بشید کف خواسته‌های خانم‌های مملکته... با موتورسواری یا استادیوم رفتن یک خانم نه عرش خدا به لرزه در میاد و نه کسی جهنم میره...اینی که فکر کنیم با خوانندگی یک خانم، با استادیوم رفتنش یا با موتورسواری کسی تحریک خواهد شد اوج ظلم به این ملته... تا اونجاییکه من میدونم ملت بسیار با شعورتر و با فرهنگتر از مسئولین تاریخ مصرف گذشته و قرون وسطایی ایران هستن... اینکه فکر کنیم فقط ما خوبیم، ما اسلام واقعی هستیم و بهشت قطعا مال امت ماست مسمومترین فکریه که یک مسلمون میتونه داشته باشه...

پاسخ

۵

۰

لابد با مسجد رفتن و زیارت عاشورا خوندن یه دختر میتونه موفق شه و استادیوم بسازه یا بره فضانورد شه..... از نظر شما یک دختر باید تو آشپزخونه بزرگ شه، ۳-۴ تا بچه دنبال خودش داشته باشه، مرتب صیغه بشه، تنهایی اجازه سفر نداشته باشه یا هم تو ستاد امر به معروف باشه و گشت ارشاد کنه! افکار قرون وسطاییتون حال آدمو بهم میزنه... این استادیوم رفتن و موتورسواری که من گفتم هم کف خواسته‌های یک خانمه و نه سقف اش... شما میتونید برداشت غلط خودتونو از حرفهای من داشته باشید ولی این دلیل نمیشه من دارم غلط میگم...

پاسخ

۱۸

۱

در مرکز این جنجال دختری نوجوان به نام مائده هژبری قرار دارد که اشک‌ها و صدای لرزانش، بهانه‌ای برای انواع و اقسام مواضع و اظهارنظرها شده است. ماجرا وقتی جالب‌تر و قابل تامل‌تر می‌شود که می‌بینیم ظرف کمتر از ۴۸ ساعت ناگهان قضیه ابعاد جهانی نیز پیدا می‌کند و این ماجرای حاشیه‌ای در صدر اخبار سی‌ان‌ان، گاردین، تایم، واشنگتن پست و نیویورک تایمز و ده‌ها و بلکه صدها رسانه ریز و درشت دیگر خارجی قرار گرفته که همگی با مضمونی تقریباً یکسان و همسو به ماجرا پرداخته و از جمهوری اسلامی چهره‌ای خشن که به نوجوانان رحم نمی‌کند به نمایش گذاشتند! دامنه ماجرا چنان وسیع شد که بی‌بی‌سی گفت رقص دیگر رقص نیست و نوعی مبارزه سیاسی با رژیم ایران است! آمریکایی‌های همیشه در میدان هم که از هر نمدی در ایران کلاهی می‌بافند اعلام کردند باید صداوسیما را به این خاطر تحریم و مجازات کرد. در داخل کشور هم بازار تحلیل و نقد داغ و پر رونق است و هرکس از دریچه خود به ماجرا می‌پردازد. برخی می‌گویند اولویت برخورد با مفسدان کلان اقتصادی است و نه دخترکی رقاص، برخی از این برخورد دفاع می‌کنند و در عین حال کار صدا و سیما را نقد می‌کنند، عده‌ای نیز اصل برخورد را زیر سؤال می‌برند و می‌گویند کجای قانون آمده است رقصیدن جرم است و نباید در این موارد سختگیری بیجا کرد و... پاسخ به این سوال‌ها مجالش اینجا نیست. واقعیت آن است که ما با یک شبکه عجیب و غریب رسانه‌ای هیولاوار مواجهیم که برایش تفاوتی ندارد کار ما غلط است یا درست، قانونی است یا غیرقانونی، کوچک است یا بزرگ، اصلی است یا فرعی، بامصلحت است یا بی‌مصلحت و...آن شبکه کار خود را می‌کند و ماجراها را آن‌طور که می‌خواهد و می‌پسندد، بر اساس اهداف خود برای افکار عمومی روایت می‌کند. فقط کافی است در ذهن خود ماجراهای جنجالی پیشین را مرور کنید؛ آشوب در کازرون، برخورد زن مامور پلیس با زن بی‌حجاب در پارکی در تهران، اسیدپاشی در اصفهان، ماجرای کشف حجاب برخی زنان (موسوم به دختران خیابان انقلاب)، اعدام قاتلی به نام محمد ثلاث و نمونه‌های بسیار دیگری که ذکر همه آنها امکان‌پذیر نیست. این شبکه رسانه‌ای که تنها در چارچوب آنچه به آن دیکته شده حرکت می‌کند، با انواع ترفندهای مؤذیانه، قاتل بی‌رحمی همچون ثلاث را در جایگاه یک مظلوم می‌نشاند. در ماجرای جنجالی اخیر و برخورد با چهار فعال مبتذل اینستاگرامی نیز اهمیت چندانی ندارد که حق چیست و با کیست. این شبکه روایت خود را به خورد مردم می‌دهد و قضیه را به دلخواه خود پیش می‌برد. برای آشنایی بیشتر با ابعاد تکان‌دهنده مأموریت این شبکه مقایسه ای می‌کنیم با موردی که در اول نوشتار درباره دانمارک آمد. پلیس دانمارک سال گذشته برای جرمی کمتر از تخلف این چهار جوان ایرانی، ۱۰۰۴ جوان و نوجوان را احضار و برای آنان پرونده تشکیل داد! این افراد، متهم بودند که از طریق فیس‌بوک خود، «ویدیوی رابطه جنسی پسر و دختری ۱۵ ساله» را برای افراد دیگر ارسال کرده‌اند. (دقت کنید: این ویدیو را به‌صورت عمومی منتشر نکرده‌اند بلکه فقط برای همدیگر فرستاده‌اند.) محمد صرفی یادداشت نویس در واکنش به این مساله نوشت: در پاییز، ۱۰۰۴ نفر از طریق فیس‌بوک این فیلم را برای دیگران ارسال کردند که از سوی پلیس ردیابی شدند. گروهی از متهمان، زیر ۱۸ سال سن دارند و احضار آنها، از طریق تماس با والدینشان صورت گرفته است. گروهی از متهمان بالای 18 سال نیز، مستقیما به پاسگاه‌های پلیس احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. در صورت اثبات جرم این افراد در دادگاه، انتظار می‌رود تا ۲۰ روز زندان مشروط در انتظار آنها باشد. آنان همچنین تا ۱۰ سال در فهرست مجرمان «پورنوگرافی کودکان» قرار خواهند گرفت. ۱۰۰۴ نوجوان و جوان در دانمارک تنها به دلیل ارسال یک ویدیوی جنسی برای یکدیگر تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند. این در حالی است که دانمارک یکی از بی‌قیدترین کشورها در روابط جنسی است و مسائل دینی و مذهبی در آن کشور در پایین‌ترین سطوح نسبت به سایر کشورهای اروپا قرار دارد. اما در همین کشور وقتی چنین مسئله‌ای رخ می‌دهد با ۱۰۰۴ نوجوان و جوان برخورد می‌شود و کسی هم اعتراضی نمی‌کند و کمپین تشکیل نمی‌دهد. در دانمارکِ لائیک، ۱۰۰۴ جوان و نوجوان به خاطر چنین جرمی احضار و تنبیه می‌شوند. تصور کنید اگر فردا بگویند ۱۰۰۴ جوان و نوجوان به دلیل ارسال ویدیویی مبتذل و جنسی (که ارسال آن در ایران هم جرم است) احضار شده و برایشان پرونده تشکیل شده، این جریان رسانه‌ای هتاک و بی‌حیا، چه جنجالی به راه می‌اندازد؟! ظاهراً تنها در ایران برخورد با بی‌حجابی و بی‌عفتی به عنوان یک منکر و عمل خلاف قانون با چنین جنجال‌های عجیب و غریب و گسترده‌ای روبه‌رو می‌شود. خلاصه کلام اینکه اگر مائده هژبری دانمارکی بود و کاری خلاف قانون کرده بود و با وی برخورد قانونی می‌شد، کسی به خود جرات نمی‌داد چنین هیاهویی به راه اندازد و اینگونه اذهان را مشوش کند اما در کشور ما چنین کارهایی به راحتی و بارها و بارها انجام شده و می‌شود. تا وقتی فکری برای آن شبکه اختاپوسی رسانه‌ای نکنیم که افکار عمومی را به اسارت گرفته و با غبارآلود کردن فضا اجازه شنیدن حرف منطقی، قانونی و حق را نمی‌دهد، باید منتظر جنجال‌های کوچک و بزرگ دیگری از این دست باشیم. افکار عمومی ما سال‌هاست زیر شدیدترین بمباران رسانه‌ای و روانی قرار دارد. این بمباران بی‌وقفه است و برخلاف سایر جنگ‌ها همراه با خونریزی ظاهری نیست اما ابعاد تلفات و خسارات آن ده‌ها و بلکه صدها برابر بمباران نظامی بوده و به‌سادگی و به‌زودی قابل جبران نیست. آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که دست به توئیت خوبی دارد، به این ماجرا واکنش نشان داده و نوشته است؛ «وقتی فضای کشور روی مطالبه شفاف‌گرایی قرار گرفته تا تکلیف ارزهایی که گرفته شده مشخص شود، یک باره خانمی تبدیل به سوژه خبری بزرگی می‌شود که کل دنیا شروع به صحبت کردن درباره او می‌کنند که به نظر من طبیعی نیست.» بله آقای جهرمی! بدون شک طبیعی نیست اما این هم طبیعی و پذیرفتنی نیست که شما به عنوان وزیر ارتباطات کشور، ژست منتقد و مطالبه‌گر بگیرید. شما باید پاسخگو باشید که برای سالم‌سازی و پالایش این فضای بی‌در و پیکر و بستر اصلی آن جریان رسانه‌ای هوچی‌گر و وارونه‌نما چه کرده‌اید.

۳

۳

یورونیوز، فیفا از شبکه‌های تلویزیونی خواست تا در هنگام پخش بازی‌های جام جهانی روسیه از زوم کردن روی «زنان جذاب» هوادار تیم‌ها بپرهیزند. فدریکو آدیه‌چی، رئیس «برنامه گوناگونی» فیفا با اعلام این خبر گفت: «ما این درخواست را علاوه بر پخش‌کننده خودمان به شبکه‌های خصوصی نیز ارائه داده‌ایم.» وی با یادآوری این که فیفا در سیاست دخالتی ندارد، افزود که این سازمان در عین حال با «رویکردهای نادرست» برخورد می‌کند. آژانس عکاسی «گتی ایمیجز» اخیرا با انتشار آلبوم عکسی از «زنان هوادار جذاب» در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه انتقادات زیادی را برانگیخت. گتی ایمیجز در تبلیغ این آلبوم عکس در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «فوتبال به عنوان یک ورزش زیبا شناخته شده است و این زیبایی شامل هواداران هم می‌شود. سکسی‌ترین عکس‌های آنها را در اینجا ببینید.» از آغاز بیست و یکمین دوره بازی‌های جام جهانی در روسیه رفتارهای زشت با زنان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های طرفداران حقوق زنان و خود برگزارکنندگان عنوان شده اما کاملا پیداست این سیاست با تشویق زنان از سوی این گروه‌ها با توجه به سابقه طولانی و رو به گسترش این آزارها کاملا در تناقض است. یکی از معروف‌ترین این رفتارها مواردی از بوسیدن زنان خبرنگار حین گزارش زنده تلویزیونی بوده است. پیارا پووار، رئیس اجرایی شبکه «فیر» که در زمینه پایش رفتار هواداران با فیفا همکاری می‌کند، این گونه بوسیدن خبرنگاران زن را یک «پدیده» در جام جهانی امسال می‌نامد. به گفته او در جریان جام جهانی امسال تاکنون ۳۰ مورد «تماس بدنی» هواداران مرد با زنان روسی در خیابان گزارش شده است. مسئولان فیفا می‌گویند کارت هواداری مردان که به زنان خبرنگار تعرض کرده‌اند، از آنها پس گرفته شده و آنها به کشورشان بازگردانده شده‌اند. پیارا پووار، رئیس سازمان غیر دولتی «فوتبال علیه نژادپرستی در اروپا» می‌گوید: رفتارهای جنسیت‌گرا در حاشیه جام جهانی روسیه وجهه این رویداد ورزشی را خدشه دار کرده است. رئیس سازمان غیر دولتی «فوتبال علیه نژادپرستی در اروپا» اعلام کرد که گزارشگران تلویزیونی حدود ۳۰ بار هنگام گزارش از مسابقات جام جهانی مورد اذیت و آزار قرار گرفتند. این آمار تنها مربوط به مواردی است که از زنان خبرنگار است که گزارش شده و رئیس این سازمان می‌گوید دهها برابر بیشتر است. با این حساب می‌توان حدس زد وقتی آمار مزاحمت برای زنان خبرنگار تا رقم 300 مورد می‌رسد آمار مربوط به آزار و اذیت زنان عادی چه میزان است؟ با این حساب آیا می‌توان با قطعیت گفت که مکان‌های ورزشی مختلط مکانی امن برای زنان است.

۰

۱

به لطف تفکرات ضدزن شما که می‌خوان زنا از طبیعت و طرز خلقت خودشون دست بردارن و از مردا تقلید کنن: فیفا گفته روی زن هایی که جذاب اند تو استادیوم‌های جام جهانی زوم نکنید چرا: 1. قربانیان گزارشگران تلویزیونی و زنان روس بودند که از سوی هواداران تیم‌های حاضر در مسابقات مورد اذیت و آزار قرار گرفتند. 2. به گزارش یورونیوز این رفتارها افزایش داشته و بیشتر از سوی هواداران تیم‌ها بوده است. 3.گزارشگران زن تلویزیون‌های مختلف، حدود ۳۰ بار هنگام گزارش از مسابقات جام جهانی مورد اذیت و آزار قرار گرفتند.(حالا اینا دوربین همراشون بوده و طرف باید می‌ترسیده تا به اونا نزدیک بشه). یکی از معروف‌ترین این رفتارها مواردی از بوسیدن زنان خبرنگار حین (بطور مثال خبرنگار زن دویچه وله) گزارش زنده تلویزیونی بوده است. 4. در همین رابطه می‌خوانید: آژانس عکاسی «گتی ایمیجز» اخیرا با انتشار آلبوم عکسی از «زنان هوادار جذاب» در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه انتقادات زیادی را برانگیخت. 5. گتی ایمیجز در تبلیغ این آلبوم عکس در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «فوتبال به عنوان یک ورزش زیبا شناخته شده است و این زیبایی شامل هواداران هم می‌شود. سکسی‌ترین عکس‌های آنها را در اینجا ببینید.»

۰

۱

عجب تناقضی؛ شما دارید به چیزایی محکوم می‌کنید که با هم جمع نمی‌شه: اگر قراره یه زن یا دختر فقط تو پستوی خونه باشه و به فکر آشپزی و بچه دارشدن، پس حق رفتن به مسجد رو هم نداره، اونوقت چه نیازی به سفر داره، کجا بره تا صیغه شه، تو ستاد امربمعروف و ارشاد که دیگه نگو، جرات داره پاشو بزاره، حالا عیب نداره، شما که همش می‌خوای از مردا تقلید کنی، هی می‌گید حقوق زن حقوق زن اما چشتون به کارهای مردهاس هرکاری می‌کنن می‌خواهید تقلید کنید، بگو ببینم سقف خواسته هاتون چیه: بزار براتون بشمارم: افزایش طلاق، زندگی مجردی، ازدواج سیاه بجای ازدواج رسمی، صیغه نشید می‌خواهید روسپی بشید یا به استخدام کازینو و کاباره درآِئید کام مردا رو آره...چهارتا بچه و تربیت نسل آینده که بخوره تو سر من، یه بچه هم زیادیتونه(خدا نسلتونو برداره) لابد می‌خواهید فرت و فرت رابطه آزاد داشته باشید و هی سقط جنین کنید، چه افکار مترقی و پیشرفته ای... بازم بگم یا کافیه، شما ذاتت همونیه که اول بروز دادی، برا زنای ایرانی نقشه کشیدید که به خواسته‌های کوچیک و دم دستی تن بدن و مشغول باشن و رشد نکنن، چهار تا آدم ژیگولم انداختید جلو هی می‌گید حقوق زن حقوق زن

۰

۳

خاک تو سرت با این پستت ! خااااک

پاسخ

۱۳

۰

یعنی سگ تو روح ذهنیتت جام نیوز

پاسخ

۱۳

۰

احمقانه‌ترین مقایسه!

پاسخ