خبرخوان جام نیوز
|
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ الثلاثاء ٢٥ جمادى الأولى ١٤٤١ Tuesday, January 21, 2020
کد خبر: 849176
نظرات: 1
تاریخ مخابره : ۱۳۹۶/۰۹/۳ - ۱۹:۴۵
چگونه استامینوفن باعث مسمومیت می‌شود؟ + علائم
یک کارشناس دارویی مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم هشدار داد: مسمومیت با استامینوفن را جدی بگیرید.
قرص دارو چگونه استامینوفن باعث مسمومیت می‌شود؟ + علائم
به این مطلب امتیاز دهید
0% 0% بازدید

به گزارش جام نیوز، پریسا اعتصام - کارشناس دارویی مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم اظهار داشت: یکی از متداولترین داروهایی که مسمومیت با آن وجود دارد استامینوفن است.به طوری که در هر بیماری که با نارسایی حاد کبدی مراجعه کند باید سمیت کبدی ناشی از اووردوز استامینوفن را در نظر گرفت.

 

وی افزود: در صوتیکه پزشک برای شما یا فرزندتان استامینوفن تجویز کزده باشد، دارو را براساس دوز دقیق درمانی آن و نه بیشتر آن مصرف کنید و از مصرف مقادیر بیش از حد درمانی یا قرار دادن دارو در دسترس کودک خودداری کنید تا از بروز مسمومیت با آن خودداری کنید.

 

این کارشناس افزود: علایم اولیه مسمومیت با استامینوفن که نیم تا 24 ساعت بعد از بلع ممکن است بروز کند، عمدتا به شکل تهوع، استفراغ، بی اشتهایی می باشد.ممکن است علایمی مانند خستگی ، ضعف عضلانی، تعریق و...پیش بیاید. ظاهر بیمار ممکن است عادی باشد.

 

وی بیان کرد: علایم ثانویه بیمار مسموم، 24 تا 72 ساعت بعد از مصرف، به شکل درد در یک چهارم بالایی سمت راست شکم، افزایش سطح بیلی روبین و ... بروز پیدا می‌کند. علایم تهوع ، استفراغ و بی اشتهایی کمتر می‌شود.

 

اعتصام گفت: بسیاری از اقداماتی که برای بیماران انجام میشود در ساعات اولیه بروز مسمومیت اثر بخشی بهتردارند لذا در صورت مسمومیت با استامینوفن اهمیت دارد که هرچه زودتر به اورژانس مسمومین مراجعه شود.

 

 

2024

کلیدواژه ها:
مشاهده نظرات
شما در حال پاسخگویی به نظر زیر می باشید:

نام کامل:
ایمیل:
نظر شما:

مشاهده سایر نظرات

پربیننده سرویس
آر اس اس ادامه
آخرین اخبار جام
آر اس اس ادامه
داغ شده های سرویس
آر اس اس ادامه
پایگاه خبری تحلیلی جام نیوز
ارتباط با ما درباره ما ارسال مطلب RSS نسخه متنی آرشیو
Top